خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

توزیع ۱۰ میلیون بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه

توزیع ۱۰ میلیون بسته معیشتی در رزمایش کمک مومنانه
کد خبر : ۹۹۰۱۱۵

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۱۰ میلیون بسته معیشتی با مشارکت مردم و دستگاه های خدمات رسان در مرحله اول و دوم رزمایش کمک مومنانه در بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار محمد زهرایی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم اهدای ۳۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان استان قزوین اظهار داشت: رزمایش مواسات و کمک مومنانه از نیمه شعبان و با دستور مقام معظم رهبری آغاز شده که در مرحله نخست دستگاه هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی با سپاه پاسداران همکاری داشتند.

وی افزود: براساس این همکاری قرارگاهی به نام امام حسن مجتبی (ع) در کشور راه اندازی و مقرر شد تا اقدامات اجرایی آن را بسیج سازندگی انجام دهد.

این مسئول گفت: هفت میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در اختیار مردم قرار گرفت که با توجه به شرایط اقتصادی کشور بسیار مطلوب ارزیابی شده و مورد تایید و تحسین مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

زهرایی با اشاره به اینکه در مرحله دوم بانک اطلاعاتی لازم برای عدم همپوشانی با دستگاه های خدمت رسان جمع آوری شد، اظهار داشت:  مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سه ماه انجام شد که تنها محدود به بسته های معیشتی نبود و بسته های بهداشتی، جهیزیه، اطعام و غیره را هم شامل می شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون بسته معیشتی در مرحله اول و دوم رزمایش کمک مومنانه توزیع شده است، اضافه کرد: از این تعداد پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، ۲۱ میلیون پرس غذای گرم، ۱۴ هزار جهیزیه و  ۷۰۰ هزار لوازم التحریر با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط خیران انجام شده که رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم این رزمایش از نخستین روزهای هفته وحدت آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد، گفت: مرحله سوم با مباحث مبنایی تری دنبال می شود و موضوعاتی مانند اشتغال، مسکن محرومان، آزادسازی زندانیان، درمان بیماران و غیره را هدف گذاری کرده است. 

زهرایی با اشاره به اینکه تفاهم نامه تکمیلی سازمان بسیج و وزارت بهداشت امضا شده است، افزود: ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج و ۲۴ هزار گروه جهادی برای غربالگری، کمک رسانی به کادر درمانی، آگاه سازی مردم و غیره آماده هستند که امیدواریم بتوانند اقدامات خوبی را در این زمینه ها رقم بزنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه در سراسر کشور در حال انجام است، اضافه کرد: استان قزوین در آستانه ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) پیشرو در زمینه جهیزیه شده که این مهم قابل تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز