در سال جاری انجام شد؛
دریافت مشاوره هفت هزار و ۹۵۰ نفر شهروند از مراکز اورژانس اجتماعی قزوین
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت هزار و ۹۵۰ نفر با مراکز اورژانس اجتماعی استان تماس گرفته و از خدمات آنها در بخشهای مختلف بهرهمند شده اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی با اعلام این خبر گفت: این خدمات براساس تماس شهروندان با مراکز اورژانس اجتماعی ارایه شده که براساس اولویت شامل اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، اقدام به خودکشی و در نهایت همسرآزاری بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد:در این مدت، هزار و ۹۸۳ نفر از طریق تیم سیار اورژانس اجتماعی و ۷۱۹ نفر با مراجعه به مرکز مداخله در بحران به صورت سرپایی خدمات دریافت کرده اند و ۶۶ نفر نیز در مراکز نگهداری پذیرش شدهاند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۱۸۲ نفر در آمار ثبت شده با خط ۱۲۳ تماس گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن، خدمات مختلفی را دریافت کرده اند.
وارثی با اشاره به اهداف راه اندازی و اهمیت اورژانس اجتماعی، تصریح کرد: در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی برای آحاد جامعه، ارتقای توانمندیهای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمانهای غیر دولتی و شناسایی آسیبهای اجتماعی نوپدید و بازپدید از مهمترین اهداف اختصاصی راه اندازی این مراکز است.