خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

گله روستانشینان سمنانی از بلاتکلیفی‌کریدور شمال-جنوب دامغان پس از ۴ سال /اهالی قهاب رستاق قربانی وعده‌هایی که عملیاتی نشد

گله روستانشینان سمنانی از بلاتکلیفی‌کریدور شمال-جنوب دامغان پس از ۴ سال /اهالی قهاب رستاق قربانی وعده‌هایی که عملیاتی نشد
کد خبر : ۹۶۲۲۷۷

اهالی روستاهای قهاب رستاق در استان سمنان ،رانندگان ترانزیت و خانواده های قربانیان حادثه جاده دامغان _معلمان از خلف وعده مسئولان و نماینده سابق دامغان در مجلس شورای اسلامی پیرامون عدم تکمیل باند دوم کریدور شمال- جنوب گله مندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در سمنان، طول محور دامغان ـ جندق به عنوان محور اتصالی استان سمنان به استان اصفهان از دشت کویر 265 کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در محدوده شهرستان دامغان و 25 کیلومتر آن در استان اصفهان قرار دارد.

با توجه به وجود چندین روستای پرجمعیت و عبور میلیون ها گردشگر از این مسیر شاهد تصادفات مرگبار فرهنگیان،رانندگان و روستاییانی هستیم که برای امرار معاش، روزانه مجبور به عبور و مرور از این جاده هستند اما به‌رغم مصاحبه ها و بازدید های متعدد متولیان، باند دوم این جاده تاکنون تکمیل و افتتاح نشده است.

محمود شهروند 34 ساله دامغانی با اشاره به اینکه افتتاح کریدور شمال _ جنوب وعده انتخاباتی تعداد زیادی از کاندیداها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در دامغان بوده،گفت : در دوران تصدی وزیر قبلی راه و شهرسازی، مسئولان خبر از افتتاح فاز اول پروژه دامغان _ معلمان تا اسفند ماه سال 97 داده بودند اما بیش از  18ماه از آن تاریخ گذشته و ما تنها شاهد قربانی شدن دهها انسانی هستیم که برای تامین امرار معاش و تهیه روزی حلال مجبور به عبور از این جاده هستند.

محسن شهروند 40 ساله اهل دامغان نیز گفت: در دوران نماینده قبلی دامغان بارها بحث کریدور شمال-جنوب مطرح شد و قول داده بودند فاز اول این جاده که تا پاسگاه صلح آباد را شامل می‌شود افتتاح شود اما این وعده هم مانند بقیه قول هاعملی نشد والان ۴ سال از کلنگ‌زنی این جاده می گذرد در صورتی که هنوز به بهره برداری  نرسیده است.
وی تصریح کرد : همه ساله در ایام عید نوروز و ماه محرم با حجم زیادی از تصادفات در همین جاده مواجه هستیم که ظاهرا جان شهروندان و مسافران برای مسئولان ارزشی ندارد.

حسین 27 ساله و از فرهنگیان این منطقه به خبرنگار ایلنا گفت: هر سال در خردادماه یاد سانحه تصادف جاده جندق به معلمان می افتیم که چهار نفر از فرهنگیان را از دست دادیم. 

در همین باره مهدی هراتی رئیس اداره راه و شهرسازی دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: پیمانکار فاز اول این جاده شرکت جهاد نصر است که کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: قرارداد اولیه پیمانکار 67 میلیارد تومان بوده است که با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بعید به نظر می رسد پیمانکار بتواند با این مبلغ پروژه را به اتمام برساند.

هراتی ضمن تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت پیمانکار یادآورشد: در صورت امکان جهت تکمیل پروژه به پیمانکار کمک شود یا کلا خلع ید شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی دامغان با اشاره به سطح توقعی که از شرکت جهاد نصر بود گفت:اداره راه و شهرسازی دامغان در روند پروژه هیچ دخالتی ندارد و پس از پیگیری‌های مکرری که داشتیم پیمانکار بهانه‌های مختلفی همچون کمبود شن و کمبود آب را مطرح کرد.

وی ضمن بیان ارائه گزارش ماهانه توسط مشاور طرح افزود: با توجه به برآورد اولیه که انجام شده تکمیل پروژه 140 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که مفاد قرارداد اجازه پرداخت چنین مبلغی را نمی دهد و متقابلا پیمانکار نیز به تعهداتش عمل نمی نمی‌کند.

هراتی ضمن بیان اینکه مهم‌ترین بخش پروژه فاز نخست آن بوده که تحویل جهاد نصر شده، تصریح کرد: بقیه فازها و پیمانکاران احداث باند دوم همین جاده از پیشرفت قابل قبول و مناسبی برخوردار هستند اما درصد پیشرفت فاز نخست اصلا رضایت بخش نیست .

وی با اشاره به اینکه پل هوایی ابتدای این پروژه حدود 4 میلیارد تومان هزینه دارد گفت: از نماینده مردم دامغان و مدیر کل راه و شهرسازی انتظار است با پیگیری در سطح وزارتخانه و شرکت توسعه زیرساخت های کشور نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز