فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مطرح کرد؛
تهاتر داراییهای دولت راهکاری برای سرعت بخشیدن به جاده قزوین- تنکابن
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: راهکار تسریع در تکمیل طرح ملی جاده قزوین، الموت به تنکابن تهاتر داراییهای دولت است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید محمد در بازدید از کیلومتر صفر تا ۶۴ در دست احداث قزوین، الموت به تنکابن، اظهار کرد: این پروژه یک طرح ملی و یکی از محورهای استراتژیک بوده و دارای نقش پدافند غیرعامل است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: اجرای این طرح و بهره برداری از آن فاصله استانهای قزوین و مازندان را ۱۷۰ کیلومتر کاهش میدهد و سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب در مصرف سوخت صرفه جویی در پی دارد.
محمد بیان کرد: این طرح در سال ۸۶ اجرای آن کلید خورده است.
وی ادامه داد: طرح ملی قزوین-الموت- تنکابن دارای ۶ قطعه بوده که اجرای ۲ قطعه آن به قرارگاه خاتم واگذار شده و بعدا یک قطعه دیگر نیز به آن اضافه گردیده است.
به گفته این مسئول، قطعات واقع شده در قزوین دارای ۶۴ کیلومتر است که کار اجرا و آسفالت ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده و برای تکمیل شدن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه کرد: برای اجرای باقی مانده کل این مسیر در مجموع به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که با توجه به محدودیتهای اعتباری دولت، پیشنهاد قرارگاه خاتم تهاتر داراییهای دولت و نفت است.
محمد با بیان اینکه تکمیل این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم منطقه است و ترافیک جاده شمال را کاهش میدهد، گفت: ۴۲ کیلومتر از این طرح در استان قزوین آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر دیگر در دست احداث قرار دارد و میزان پیشرفت مسیر در استان قزوین ۸۰ درصد و کل مسیر از قزوین تا مازندان ۳۸ درصد است.
جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل میشود.
با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیکتر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.