خبرگزاری کار ایران

ارتقای حقوق شهروندی با ارائه خدمات الکترونیکی در شهرداری سمنان

ارتقای حقوق شهروندی با ارائه خدمات الکترونیکی  در شهرداری سمنان
کد خبر : ۹۳۹۹۷۲

ششمین جلسه شورای معاونان شهرداری سمنان به ریاست سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان و با حضور اعضای کارگروه میز خدمت با هدف ارزیابی و بررسی آخرین وضعیت ارائه خدمات شهرداری از طریق میز خدمت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سید محمد ناظم رضوی گفت: شهرداری به عنوان اولین و مهمترین نهاد خدماتی که مستقیما با مردم در ارتباط است باید خدمات بهینه و در دسترس به شهروندان با ارائه راهکار های عملیاتی و اجرایی، ارائه نماید ارائه خدمات در قالب میز خدمت یکی از این راهکارها است. 
شهردار سمنان با بیان اینکه هدف از ایجاد میز خدمت در شهرداری تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است گفت : می بایست اجرای طرح میز خدمت در شهرداری با استفاده از سیستم های نظرسنجی و با استفاده از آمار و مستندات مورد آسیب شناسی قرار گیرد .
وی با تاکید بر لزوم کامل شدن خدمات الکترونیک شهرداری به شهروندان افزود : بستر مناسبی برای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری فراهم شده که می بایست با توجه به شیوع ویروس کرونا، در راستای حفظ سلامت کارکنان و شهروندان و همچنین کاهش تردد و حضور ارباب رجوع، در قالب میز خدمت الکترونیک ارتقاء یابد. 
دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهروندی مورد نیاز  و بهره گیری از برنامه های موبایلی و سایت شهرداری از مطالب مورد تاکید شهردار بود و گفت : میز خدمت فقط در زمینه ارائه خدمات شهرسازی نیست و باید تمام خدمات مورد نیاز شهروندان را در بر گیرد.
وی با اشاره به اینکه شفافیت و پاسخگویی مشکلات مردم آثار مثبتی را در جامعه به دنبال خواهد داشت ، افزود: با برون سپاری فعالیت ها و ارائه خدمات الکترونیک ، افزایش اعتماد اجتماعی به مجموعه مدیریت شهری و جلب مشارکت های مردمی را به دنبال  داشته و سبب ارتقای حقوق شهروندی خواهد شد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز