خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری:

شناسنامه دار کردن کودکان کار و متکدیان در قزوین ضروری است

شناسنامه دار کردن کودکان کار و متکدیان در قزوین ضروری است
کد خبر : ۹۱۳۵۴۰

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی از کودکان کار و متکدیان در قزوین ضروری است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام با اشاره به مفاد آئین‌نامه ساماندهی‌متکدیان گفت: باید شهرداری برای شناسنامه‌دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی متکدیان اقدام کند تا بدینوسیله نیازمندان واقعی به دستگاه‌های حمایتی و همچنین متکدیانی که از عواطف مردم سوء استفاده می‌کنند به مراجع قضایی معرفی شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری افزود: همچنین با توجه به شرح وظایف دستگاه‌های مربوطه ضروری است تا شهرداری و فرمانداری با اهتمام بیشتری برای جمع آوری و توانمندسازی متکدیان اقدام کنند.

بیدخام در ادامه به مشکلات ناشی از کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده وادار به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: این کودکان غالبا از خانواده‌های آسیب دیده اجتماعی ناشی از طلاق، اعتیاد والدین و یا از کار افتادگی آنها هستند که هم خود کودکان نیاز به توجه و حمایت جدی دارند و هم خانواده‌های آنها تا کمتر دچار آسیب شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به بهداشت، تحصیل، تغذیه مناسب و نیز حمایت خانواده دارند، گفت: طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی دستگاه‌های متعددی وظیفه ارائه خدمت به آنها را دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه ضروری است بهزیستی برای شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابانی اقدام کند، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که مطابق با آیین نامه ساماندهی کودکان کار وظیفه ارائه خدمت به کودکان خیابانی را بر عهده دارند باید برای حمایت از این کودکان اهتمام داشته باشند و هر کودک کار و خیابانی که توسط بهزیستی به سایر دستگاه‌ها معرفی می‌شود مورد حمایت مناسب قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز