خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

تکلیف دولت به استان اصفهان برای ایجاد 140 هزار فرصت شغلی/ مدیران باید مانع سرمایه گریزی شوند/ افزایش مشکلات قشر کارگر با شیوع کرونا

تکلیف دولت به استان اصفهان برای ایجاد 140 هزار فرصت شغلی/ مدیران باید مانع سرمایه گریزی شوند/ افزایش مشکلات قشر کارگر با شیوع کرونا
کد خبر : ۹۱۲۷۹۵

استاندار اصفهان گفت: با توجه به تکلیف دولت به استان در خصوص ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی زودبازده لازم است بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق این مساله به کار گیرند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس رضایی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: در این سال تلاش کنیم سرمایه‌ها به سمت تولید سوق یابد نه اینکه به سمت خرید طلا و ارز و امثال آن معطوف شود.

وی با بیان اینکه تحقق این مسیر با نگرش باز به سوی سرمایه‌ها، امکان‌پذیر است، اظهار کرد: در همین راستا نگاه مدیران، جامع، به دور از قشری‌نگری و با هدف حفظ سرمایه‌گذار باشد.

استاندار اصفهان ادامه داد: قانون برای گره‌گشایی از کار مردم است نه اینکه با استفاده از مواد قانونی، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در کار مردم مانع ایجاد شود و لذا مدیران و کارشناسان از لابلای مواد قانونی در جهت رفع مشکلات مردم ‌استفاده کنند.

وی با اشاره به ضرورت حل مشکلات مردم، تصریح کرد: اشغال پست‌های دولتی بدون عملکردی که گره‌گشایی داشته باشد از منظر شرعی حرام و مخالف مصالح نظام و نگرش دولت است.

رییس کارگروه زیربنایی استان اصفهان با اشاره به وضعیت سخت دوران پسا کرونا، تصریح کرد: مدیران با جسارت خود برای رفع مشکلات گام بردارند به گونه‌ای که گویا برای فرزند بیکار خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار رهبری با واحدهای تولیدی و صنعتی، گفت: راه‌اندازی پنجره واحد اشتغال یکی از تاکیدات ایشان بود که اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سایر ادارات کل در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین همه ادارات استان موظفند تا ۱۵ روز آینده طرح‌های بی‌نام خود را به منظور جذب سرمایه‌گذار ارائه کنند.

رضایی با اشاره به تکلیف دولت به استان در خصوص ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی زودبازده، گفت: بخش های کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن، تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق این مساله به کار گیرند.

بررسی مشکلات کارگری به صورت هفتگی

استاندار اصفهان گفت: مسائل کارگری استان از این به بعد با تشکیل کمیته‌ای بصورت هفتگی بررسی خواهد شد.

عباس رضایی کار اظهار کرد: بخش کارگری و بازنشستگان این بخش، همواره با مسائل خاص خود مواجهند و لازم است در اسرع وقت در باره این مسائل تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: در همین راستا کمیته‌ای با محوریت مدیرکل سیاسی استانداری و با حضور مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماع، مدیرکل تامین اجتماعی و ۲ نماینده از صنوف کارگری بصورت هفتگی، مسائل این بخش را احصا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مسائل با توجه به حوزه اختیارات استان، دسته‌بندی و در صورت امکان در خودِ استان برطرف می‌شود در غیر این صورت برای تصمیم‌گیری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتقال می‌یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات بوجود آمده ناشی از شیوع کرونا گفت: این بیماری تبعات مختلفی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و کار و اشتغال داشته است و بی‌شک بخش کارگری نیز با مشکلات متعدد ناشی از آن مواجه هستند.

رضایی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که کشور ما در تحریم‌های ظالمانه قرار دارد و این مساله به سایر مشکلات نیز دامن می‌زند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز