مدیرکل بهزیستی یزد خبر داد:
افزایش اضطراب و استرسهای روانی کرونا در بین مردم
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به برقراری 3 هزار و 789 مورد تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان یزد گفت: از این تعداد تماس گرفته شده 250 تماس در خصوص اضطراب و استرس ناشی از کرونا بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، دکتر علی محمد عطابخش با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و استرس های روانی ناشی از آن در بین عموم مردم هستیم اظهار داشت: در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان یزد همه روزه از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ شب اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی می نمایند.
وی حمایتهای روانی- اجتماعی از خانواده ها و رسیدگی به سلامت روان اجتماعی جامعه در بحران ایجاد شده را رسالت بهزیستی دانست و گفت: بهزیستی در کنار مراقبتهای بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، حمایتهای روانی- اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه یکی از رسالتهای بهزیستی در وضعیت کنونی کشور است.
مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در همین راستا خط ۱۴۸۰ بهزیستی در سه شیفت همه روزه حتی ایام تعطیل نیز خدمات مشاوره ای می دهد.
وی خاطرنشان کرد: شیوه های مواجهه فردی با تنشهای روانی ناشی از کرونا، مدیریت استرس و کنترل هیجانات مواردی است که مشاوران بهزیستی از طریق آن عموم تماس گیرندگان را راهنمایی می کنند تا با آرامش روان بیشتر روزهای قرنطینه را طی کنند.
دکتر عطابخش با بیان اینکه تماس با این خط در کلیه شهرستانهای استان امکان پذیر است گفت: در بحران ایجاد شده فعلی مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستانهای استان از جمله میبد نیز فعال شده اند و خدمات مشاوره تلفنی ارائه می دهند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی کرونا ویروس توسط بهزیستی کشور گفت: این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir/ به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی-اجتماعی ناشی از بحران کرونا اقدام به غربالگری اضطراب و استرس ناشی از آن نموده و سپس توصیه های روانشناختی به آنها ارائه دهد.
وی افزود: عموم مردم با مراجعه به این سامانه می توانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه می کنند و برای پیشگیری از آن چه باید بکنند.