خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

آمار مبتلایان به بیماری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین منتشر می شود

 آمار مبتلایان به بیماری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین منتشر می شود
کد خبر : ۸۷۹۰۲۲

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: مسئول ارایه اخبار مربوط به بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی است و باید رسانه‌ها آمار تعداد مبتلایان، افراد مشکوک‌ و فوتی‌ها را تنها از این منبع نقل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی روز شنبه در شورای اطلاع رسانی استان قزوین، افزود: رسانه‌ها باید در این شرایط کادر پزشکی و پرستاری استان را تقویت کنند چون آنها سربازان خط مقدم مبارزه هستند و جان برکفانه در این زمینه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین رسانه‌ها لازم است در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی، تعطیلی مدارس و کنترل ورودی‌های استان اطلاع رسانی کنند تا مردم بدانند موضوع جدی است.

حبیبی با تاکید بر فرهنگ سازی درخصوص استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با این بیماری، گفت: در این شرایط امکانات برای خرید ماسک، الکل، مایع شوینده و ... جوابگو نیست و رسانه‌ها باید با فرهنگ سازی، ظرفیت خیران را در این زمینه به کار بگیرند.

معاون استاندار ادامه داد: رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما باید از هر ظرفیتی برای پرکردن اوقات فراغت مردم استفاده کنند تا مردم با جدی گرفتن این بیماری در مکان‌های پرازدحام و شلوغ حضور نیابند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: هدف از تشکیل این جلسه در این شرایط، استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع رسانی استان در جهت تنویر افکار عمومی است و باید با سیاست گذاری کلی و واحد بتوانیم آگاهی مردم را نسبت به این بیماری با اطلاعات درست و منطقی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه خبر  به سه بخش رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی تقسیم می‌شود، اضافه کرد: جا دارد از زحمات فعالان این عرصه در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست به مردم تشکر کنیم و تاکید نماییم که رسانه‌ها در این شرایط باید کمک کار دستگاه‌های امدادی و بهداشت و درمان استان باشند.

حبیبی با بیان اینکه فضای مجازی در خصوص انتشار اخبار کرونا نیاز به مدیریت دارد، افزود: این فضا به جهت گسترده بودن، خیلی سریع مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باید شورای اطلاع رسانی استان برای مدیریت فضای مجازی اقدام کند.

وی اضافه کرد: هم اینک انتشار برخی شایعات در فضای مجازی، مردم را نگران می‌کند و باید رسانه‌ها و مطبوعات با انتشار واقعیت‌های این بیماری، جلوی بروز شایعات را بگیرند.

حبیبی ادامه داد: مسئولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد پیشگیری از کرونا با روابط عمومی استانداری است و باید اخبار مربوط را از دستگاه‌ها دریافت کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز