خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

پرداخت معوقات پرستاران با اصلاح نظام پرداخت/ پیری جامعه سرمایه گذاری در حوزه پرستاری و مامایی را بیشتر می کند

پرداخت معوقات پرستاران با اصلاح نظام پرداخت/ پیری جامعه سرمایه گذاری در حوزه پرستاری و مامایی را بیشتر می کند
کد خبر : ۸۷۰۵۸۹

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کمبود شدید پرستار متوجه بیماران می شود از جذب ۴هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در سال جاری، خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری این تعداد دو برابر خواهد شد که می تواند در بخش دولتی به پرستاران و بیماران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم حضرتی امروز در ارتباط با تعداد پرسنل پرستاری کشور اظهار داشت: در حال حاضر با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم و میانگین تعداد پرستاران کشور نسبت به تخت بیمارستانی ۸ دهم است که تلاش می کنیم حداقل به یک و نیم برسد و امیدواریم اگر بتوان ۱۰ هزار نیروی پرستاری را جذب کنیم تا سال ۱۴۰۴ می توان به کف استاندارد برسیم لذا با توجه به اینکه کمبود شدید پرستار متوجه بیماران می شود تلاش خواهیم کرد این کمبود جبران شود.

وی با اشاره به جذب ۴هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در سال جاری گفت: تا اسفند این تعداد دو برابر خواهد شد که می تواند در بخش دولتی به پرستاران و بیماران کمک کند.

حضرتی با عنوان اینکه خدمات پرستاری در البرز هدفمند و با نظام کار کردند، گفت: در حال حاضر با توجه به پتانسیل و ظرفیت البرز  جامعه پرستاری در این استان عملکرد خوبی داشتند و حدود ۷ کلینیک برای آموزش فعال هستند. 

وی در مورد مشکلات پرستاری از اصلاح نظام پرداخت یاد کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در البرز معوقات پرستاری بیشتر از ۶ ماه نیست و نسبت به سایر دانشگاهها وضعیت بهتری دارد و امیدواریم معوقات با تسویه کامل به صفر برسد.

معاون وزیر بهداشت به تاکید وزیر در پرداخت مطالبات گفت: کمیته مرکزی در ستاد با حضور معاونت پرستاری و درمان و توسعه تشکیل شده که پرستاران با طرح شفاف و عادلانه بتوانند حقوق، اضافه کاری و کارانه خود را دریافت کنند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر همسان سازی حقوق و پاداش پرستاران در سراسر کشور، گفت: وزارت بهداشت سال ۲۰۲۰ را سال پرستار و ماما نامگذاری کرده است و مهمترین دلایل آن تغییرات جمعیتی است که ایجاد شده و با توجه به روند رو به افزایش پیری و سالخوردگی جامعه، رشد سالمندی در ایران نیز بسیار بالاست.

وی به جمعیت ۹ و ۲دهم درصد رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ سال آینده از هر ۴ نفر یک نفر بالای ۶۰ سال خواهیم داشت که نیازمند مراقبت ویژه است بنابراین اهمیت مراقبت و افزایش هزینه های درمان، سیستم نظام سلامت دنیا به سمت سرمایه گذاری روی پرستاری و مامایی بیشتر می شود که خوشبختانه امسال به مناسبت روز پرستار تقدیر خوبی از پرستاران انجام شد.

وی با اشاره به تکریم پرستاران به حمایت مالی از جامعه پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: دو سال اخیر وضعیت اقتصادی کشور خوب نبود و انتظار می رود معیشت پرستاران مد نظر باشد اما هر دانشگاه در حد وسع این تکریم و تقدیر را انجام می دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز