رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس مطرح کرد:
جای خالی محصولات خارج از فصل هرمزگان در بازارهای اروپا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: محصولات خارج از فصل استان هرمزگان باید جایگاه خود را در بازارهای اروپا پیدا کند.
به گزارش ایلنا از هرمزگان، محمدرضا صفا در دیدار با رایزن بازرگانی مالزی اظهار داشت: استان هرمزگان در بخش کشاورزی با توجه به موقعیت آب و هوایی در کانون توجهات قرار دارد.
وی افزود: محصولاتی نظیر بادمجان، پیاز، فلفل، مرکبات شاخصترین محصولات خارج از فصل استان هرمزگان است.
صفا ادامه داد: خرمای پیارم و نارنگی سیاهو که به ثبت جهانی رسیده اند در قالب برندهای شناخته شده به تمام کشورهای هدف عرضه می شود.
وی ادامه داد: با توجه به ساحل و دریای گسترده و همچنین شرایط آب و هوایی استان هرمزگان برای کشت و پرورش انواع آبزیان بویژه ماهی و میگو از سالهای قبل فراهم شده و هر سال بر ظرفیت زمینهای قابل کشت اضافه می شود.
صفا تصریح کرد: استان هرمزگان قلب تپنده توسعه ایران اسلامی است و در حوزه تجارت استان، بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک در شش ماهه نخست امسال ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شده که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است.
حشام الدین محمد اسفار مدیر بخش آسیای مرکزی سفارت مالزی در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس با تاکید بر اینکه روابط تجاری کشور مالزی با ایران مستحکم است، گفت: ارتباط ایران با مالزی از قدیم الایام برقرار بوده و وجود ۳۰۰ واژه فارسی در زبان ما خود گواه این مدعاست.
وی افزود: در حوزه تجاری با ایران در زمینههای محصولات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، محصولات و فرآوردههای شمیایی فعال هستیم و این محصولات به مالزی صادر می شوند اما در بخش کشاورزی می تواند دایره فعالیت را وسعت بخشید.
محمداسفار ادامه داد: دولت مالزی تمایل زیادی به سرمایه گذاری خارجی ندارد اما در زمینه جذب سرمایه گذار بسیار فعال است.