دراولین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد ؛
ضرورت ایجاد اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان/ بازشدن قفل کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان پس از ده سال
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بر ضرورت ایجاد اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان تاکید کرد.
به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن قاضی عسگر در نخستین جلسه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان ضمن بیان اینکه حال گردشگری اصفهان بهرغم تلاش های صورت گرفته در این زمینه خوب نیست، اظهار داشت: لازم است اورژانس گردشگری و صنایع دستی در اصفهان تشکیل شده تا با پیگیری سریع مسایل مبتلا به این صنعت برای حل این مشکلات اقدام شود.
وی بر شکلگیری کمیته تخصصی توریست سلامت در ذیل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یا شورای سیاستگذاری گردشگری و تعیین شرکتی برای جذب و سرویس دهی به توریسم سلامت تاکید کرد.
قاضی عسگر با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی افزود: به منظور منسجم ساختن اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری، این شورا تشکیل شد.
وی اضافه کرد: کمیته های گردشگری، برنامهریزی و سیاستگذاری، برند و بازاریابی، آموزش و فرهنگ، بین الملل، نظارت و ارزیابی و کمیته 2020 از جمله کمیته های ذیل شورای سیاستگذاری گردشگری می باشند که خوشبختانه حدود 50 درصد اعضاء این کمیته ها از فعالان بخش خصوصی هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان خواستار تعامل و هماهنگی کامل میان شورای مذکور و کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی به منظور افزایش هم افزایی و جلوگیری از موازیکاری شد.
وی نقد و بررسی فعالیت های انجام شده در حوزه گردشگری و اقدامات موردنیاز برای بهبود عملکرد در این حوزه را یکی از مهم ترین فعالیت های کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی دانست و خاطر نشان کرد: تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه را به فال نیک گرفته و امیدواریم توسعه ساختار همراه با توسعه کیفیت عملکرد و بهبود وضعیت باشد.
قاضی عسگر گفت: حوزه گردشگری نیازمند فعالیت های زیادی است که با تعامل دستگاههای مرتبط بخش خصوصی و دولتی میتوان نتایج خوبی بدست آورد.
در ادامه محمدرضا رجالی، نایب رئیس کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تمرکز استراتژیک دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان اشتغال بوده و سعی کردهایم این زبان مشترک را در بین تمامی دستگاههای مربوطه ایجاد کرده و همگان را در راه رسیدن به این هدف همراه سازیم.
وی صنعت گردشگری و نساجی را صنایع تاثیرگذار در اشتغال کشور دانست و تصریح کرد: برند استان اصفهان فرصتهای خوبی را ایجاد می کند که البته آمادگی لازم جامعه میزبان برای پذیرش این امر بسیار حایز اهمیت است.
در این نشست حسن امجدی، مدیرکل فرودگاههای استان اصفهان نیز با تاکید بر لزوم آغاز آموزش در زمینه گردشگری از متولیان این صنعت گفت: تا متولیان صنعت گردشگری با یکدیگر به همگرایی لازم نرسند در تسری این زبان مشترک به آحاد جامعه به نتیجه مطلوب نخواهند رسید.
وی در ادامه از بهره برداری از CIP فرودگاه اصفهان در راستای توسعه گردشگری خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل عدم همگرایی لازم و اطلاع رسانی ناکافی در این زمینه آمار مراجعان کمتر از میزان پیش بینی شده است.
امجدی ادامه داد: قفل کارگو ترمینال فرودگاه اصفهان پس از ده سال باز شده و در هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.
در ادامه علی کرباسی زاده، مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیتهای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در دوره گذشته تاکید کرد: بدون داشتن نقشه راه نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و توسعه گردشگری نیازمند داشتن برنامه ای مشخص است.
وی برنامه آتی این کمیسیون را هماهنگی در راستای طراحی تدوین نقشه راه توسعه گردشگری با کمک ارگانهای مرتبط مانند استانداری، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی و مجمع گردشگری استان دانست.
کرباسیزاده تدوین برنامه برند گردشگری استان، بررسی تطبیقی خدمات گردشگری اصفهان، انجام مطالعات زیرساخت گردشگری و تدوین تقویم گردشگری اصفهان را از جمله اقدامات مهم و اساسی کمیسیون در دوره هشتم فعالیت هیئت نمایندگان ذکر کرد.
وی از تعامل اتاق بازرگانی اصفهان با شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تدوین سند توسعه گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: تدوین برنامه اقدام عملیاتی توسعه گردشگری ، مارکتینگ و تبلیغات برند استان اصفهان توسط کمپین مشارکتی صدا و سیما و توسعه سرمایه گذاری زیرساخت از جمله اقدامات مورد نظر کمیسیون گردشگری در دوره نهم فعالیت هیئت نمایندگان است.