خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران مطرح کرد:

تشکل رسانه ای در اتاق ایران راه اندازی می‌شود

تشکل رسانه ای در اتاق ایران راه اندازی می‌شود
کد خبر : ۷۹۸۵۱۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اتاق بازرگانی همواره بر اعمال نظرات کارشناسانه خود در تصمیم گیری‌های حوزه های مختلف اقتصادی اصرار دارد و در این قضیه کوتاه نیز نمی‌آید اما راه تعامل با دولت را هم هیچ گاه مسدود نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامحسین شافعی در نشست با خبرنگاران که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، افزود: در ارتباط با دولت یا سایر قوا، اتاق بازرگانی اپوزیسیون نیست و همواره راه تعامل را باز نگه می دارد زیرا با دعوا کردن مشکلی حل نمی شود.

وی اضافه کرد: رسانه ها در باز کردن راه تعامل بین بخش خصوصی و دولت مکمل هستند.

رئیس اتاق ایران گفت: پیش بینی های فعالان بخش خصوصی در مورد برخی مسائل اقتصادی در کشور درست از آب درآمد و اگر در آن زمان دولت به این پیش بینی ها و نظرات بخش خصوصی توجه می کرد شاید برخی از مشکلات به وجود نمی آمد.

شافعی افزود: به نظر من تعجیل بیش از حد در برخی تصمیم گیری ها زمینه ساز بروز مشکلات شد و شاید اگر تعجیل صورت نمی گرفت شرایط بهتری به وجود می آید.

وی با تاکید بر این که باید اعتماد دولت نسبت به بخش خصوصی بیشتر شود ادامه داد: ما نمی گوییم که همه ایرادها متوجه دولت است و در مقابل همه تجار و صادر کنندگان درست عمل می کنند چون  در بخش خصوصی هم کسانی دنبال رانت هستند و  برخی اخلاق حرفه ای کسب و کار را رعایت نمی کنند.

رئیس اتاق ایران گفت: لازمه این که اعتماد تصمیم گیران نسبت به فعالان بخش خصوصی بیشتر شود این است که ابتدا فعالان تشکلهای بخش خصوصی در درون خود اخلاق حرفه ای کسب و کار را رعایت کنند، سالم سازی را در داخل خود به عنوان یک اصل جلو ببرند تا اعتماد متقابل بین آنها و تصمیم گیران به وجود آید و حرف یکدیگر را درک کنند.

شافعی افزود: رفتار حاکمیت طی دو دهه گذشته با فعالان بخش خصوصی بسیار تغییر کرده اما هنوز تا رسیدن به ایده آل راه مانده است همچنین تشکل های بخش خصوصی نیز در این مدت تکثیر شده و به ۵۰۰ مورد در کشور رسیده اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی تمرکز همه بر حوزه اقتصاد است در حالی که کسی توجه ندارد که جامعه دچار سقوط اخلاقی شده و این موضوع تبعات بیشتری نسبت به مشکلات اقتصادی بر زندگی فردی و اجتماعی ما خواهد گذاشت.

رئیس اتاق ایران همچنین با انتقاد از شیوه مواجهه با ترویج کارآفرینی در کشور گفت: بهترین نوع ارتباط با اقتصاد و بازار کشف کارآفرینی است نه این که اصرار بر ترویج فرهنگ کارآفرینی داشته باشیم.

شافعی افزود: تغییرات طی چند دهه اخیر بسیار سریع و مثبت بوده و تکنیک های جدید زندگی ما را متحول و متعالی کرده است لذا باید به فکر خلاهای ایجاد شده باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: خلا ارتباطی بین بخش های اقتصادی، فرهنگی و هنری وجود دارد و باید این فاصله ها کاهش یابد تا سه بخش مزبور بتوانند به یکدیگر کمک کنند.

شافعی افزود: اتاق بازرگانی ایران اقدام به ایجاد یک تشکل برای اصحاب رسانه در داخل اتاق خواهد کرد که لازمه آن تشکیل این تشکل در استان ها و سپس تشکیل آن در سطح ملی است.

وی تاکید کرد: باید رابطه خبرنگاران و اصحاب رسانه با تشکل های اقتصادی تعریف شده باشد تا بتوانند ارتباط نزدیک تری برقرار و از امکانات یکدیگر استفاده کنند و ایجاد این تشکل برای خبرنگاران و تشکل های اقتصادی نفع دوسویه خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی و فرهنگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران کمتر از مسئولیت اقتصادی اش  نیست و از طرفی  رابطه فعالان اقتصادی با توده مردم تعریف شده و مناسب نبوده است از این رو درصدد جبران این خلا هستیم.

شافعی افزود: توسعه وقتی اتفاق می افتد که بیشتر اثرگذاری اش از توده مردم آغاز شود و اگر توسعه را آغاز کنیم و روستاها را نادیده بگیریم توسعه به نتیجه نمی رسد چون نامتوازن است و در همین راستا ارتباط گیری با سینماگران و کارگران را از چندی قبل آغاز کرده ایم و امروز درصدد ارتباط گیری بیشتر با رسانه ها از طریق راه اندازی این تشکل هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز