خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد خبر داد:

خشونت‌های خانگی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین دلیل تماس با اورژانس اجتماعی/ افزایش 37 درصدی تماس‌ها

خشونت‌های خانگی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین دلیل تماس با اورژانس اجتماعی/ افزایش 37 درصدی تماس‌ها
کد خبر : ۷۷۴۳۹۲

معاون اجتماعی‌بهزیستی استان یزد گفت: خشونت‌های خانگی، بحران های روانشناختی و مسائل مرتبط با خودکشی و اختلافات حاد خانوادگی بیشترین موضوع تماس با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی استان یزد در سال 97 بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال پایدار با اشاره به رشد 50 درصدی ضریب نفوذ خدمات برنامه اورژانس اجتماعی در سال 97 اظهار داشت: در این سال تیم سیار اورژانس اجتماعی به  سه هزار و 501 نفر خدمات ارائه داده اند، ضمن اینکه اغلب فعالیت  برنامه اورژانس اجتماعی به نسبت سال قبل در مجموع رشد قابل ملاحظه ای داشته اند.

وی با بیان اینکه رشد افراد شناسایی شده صرفاً نمی‌تواند دلیلی بر افزایش آسیب‌های اجتماعی در هر شهرستان باشد، اظهار داشت: بهره‌برداری علمی از این آمارها نیازمند تحلیل متغیرهای تأثیرگذار بر آن و در نظر گرفتن تمامی این عوامل و متغیرهای تابعه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: نوع و آمار آسیب‌های اجتماعی همواره در حال تغییر، نوشدن و بازپدیدی هستند و این پدیده ها در هر زمان متأثّر از عوامل مختلف روانشناختی، اجتماعی، اقتصادی و... است. 

وی با اشاره به فعالیت پایگاه های خدمات اجتماعی در سطح استان گفت: 3 پایگاه در شهرستان یزد و در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، میبد و خاتم هرکدام یک محل تحت پوشش خدمات اجتماع محور با هدف کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

پایدار افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان اجتماعی همواره در تلاش بوده که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه تغییر داده و در جهت توسعه سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه اجتماعی گام بردارد .

وی با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در سال 78 در یزد گفت: اورژانس اجتماعی به عنوان سومین اورژانس کشور با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد افزود: راه اندازی و تقویت این مراکز همراه با پیچیده شدن زندگی اجتماعی و بروز آسیب های زندگی اجتماعی به منظور به کارگیری رویکردهای تخصصی در رویارویی با این آسیب ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بود.

وی در خصوص برنامه اورژانس اجتماعی گفت:  برنامه اورژانس اجتماعی شامل خط تلفن اورژانس اجتماعی(123)، خدمات سیار اجتماعی، مرکز اورژانس اجتماعی و پایگاه های خدمات اجتماعی است.

پایدار با بیان اینکه این برنامه با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و بموقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه اندازی شده، اظهار داشت: این مرکز تلاش دارد با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی در جهت آسیب های اجتماعی ارائه خدمت کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان را 9 مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: خط تلفن اورژانس اجتماعی(123) نیز پوشش استانی دارد.

وی در خصوص خدمات سیار اجتماعی در استان یزد گفت: 7 خودرو  به منظور ارائه خدمات سیار اجتماعی در استان در نظر گرفته شده که  خدمات روانشناسی و مددکاری را به موقع در دسترس گروه هدف قرار می دهد.

پایدار با اشاره به شناسایی محلات آسیب زا و مناطق حاشیه ای یزد گفت: در حال حاضر 7 محله آسیب زا و حاشیه ای استان نیز از پایگاه های خدمات اجتماعی ثابت برخوردار هستند.

وی افزایش ضریب نفوذ خدمات اجتماعی در برنامه های چند ساله توسعه را یادآور شد و گفت: بر همین مبنا بهزیستی موظف به  ارائه خدمات مطلوب و گسترش این خدمات شده و لذا اطلاع رسانی از فعالیت ها و گسترش خدمات منجر به شناسایی بیشتر گروه هدف و افزایش خدمات شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز