حکمتیپور عنوان کرد:
راهاندازی خط ارتباط مستقیم پیامکی طرح مشکلات در اداره کار مشهد
مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از راه اندازی خط ارتباط مستقیم پیامکی برای طرح مشکلات، انتقادات و پیشنهادات ارباب رجوع در این اداره کل خبر داد.
به گزارش ایلنا از مشهد، محمود حکمتیپور در مطالبی عنوان کرد: در سیستم اداری کشور رضایتمندی مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه سیستم تلقی میشود و مؤلفههایی از قبیل سرعت، دقت و صحت در انجام کارهای مراجعان و کیفیت خدماتدهی، چگونگی رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان و هزینه انجام خدمات، شفافیت و اطلاعرسانی مناسب، قبول انتقادات و پیشنهادات و... عواملی هستند که ضمن جلب رضایت مردم موجبات افزایش اعتماد عمومی جامعه که بزرگترین سرمایه و تکیهگاه نظام اداری هستند را نیز فراهم میکند.
وی افزود: طرح تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی نیازمند فرهنگسازی عمیق و مستمر است که میتوان از مهمترین شاخصهای رضایتمندی افراد به جلو گیری از سرگردانی مراجعان و سرعت و کیفیت در ارائه خدمات اشاره کرد.
حکمتیپور گفت: در راستای تکریم مراجعان و دریافت سریع مشکلات، انتقادات و پیشنهادات به نحوه اطلاعرسانی و راهنمایی شفاف خدمات، چگونگی نحوه برخورد کارکنان، درخواست خلاف مقررات، عدم پاسخگویی از سوی کارشناسان، اخذ هزینه بابت خدمات از متقاضی و طرح نظرات و پیشنهادات مراجعان به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان این خط ارتباطی مستقیم به صورت پیامکی راه اندازی شده است.
وی گفت: با راهاندازی این خط ارتباطی شاهد تسهیل هر چه بیشترخدمات به ارباب رجوع در سطح ادارات استان خواهیم بود.
حکمتی پور افزود: مراجعان میتوانند با ارسال نظرات و مشکلات خود به صورت پیامکی به شماره " 09024261465" موانع و مشکلات خود را مطرح کنند. این اقدام با رویکرد افزایش رضایتمندی ارباب رجوع تدوین و اجرایی گردیده است.
وی در پایان ضمن شناسایی و اولویتبندی شاخصهای عمومی و اختصاصی مرتبط با ارباب رجوع در این اداره کل به روزرسانی تمام خدمات قابل ارائه به مردم در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی را از جمله ضرورتهای اجرای طرح تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع دانست و گفت: تدوین، آموزش و عملیاتی کردن منشور اخلاقی کارکنان، حقوق شهروندی، سامانههای الکترونیکی، سلامت اداری، تخصیص فضای اداری مناسب، امکانات و تسهیلات لازم برای آسایش و تکریم ارباب رجوع در مراحل مختلف فرآیند ارائه خدمات، نظر سنجی الکترونیکی، از دیگر مصادیق مهم اجرای طرح تکریم در این اداره کل است.