خبرگزاری کار ایران

عزیزی مطرح کرد:

احتمال ارسال پرونده شهردار دوگنبدان به شورای حل اختلاف/ فرمانداری گچساران مستندات شاکیان را رد کرده/شهرداران باشت و دوگنبدان نیروی آزاد هستند

احتمال ارسال پرونده شهردار دوگنبدان به شورای حل اختلاف/ فرمانداری گچساران مستندات شاکیان را رد کرده/شهرداران باشت و دوگنبدان نیروی آزاد هستند
کد خبر : ۶۵۳۴۱۵

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد از احتمال ارسال پرونده شهردار دوگنبدان به شورای حل اختلاف خبرداد.

سیدعبدالکریم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: از هفت عضو شورای‌شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران چهار عضو معتقدند مدارک ارائه شده از سوی مسعود ظفری که الان شهردار این شهر است جعلی و به قصد فریب آنان بوده و اکنون از شهردار شاکی هستند.

وی با تشریح اختلافات ایجاد شده و شکایت چهار عضو شورای‌شهر دوگنبدان از شهردار افزود: شرایط پیچیده‌ای در این زمینه برای خود ما هم به‌وجود آمده و البته روی کلمه "اجرایی" در سابقه "اجرایی" نامزدهای شوراهای شهرها تفاسیر مختلفی است. ظفری کارمند رسمی نهادی نبوده و هشت‌سال در دانشگاه‌های گچساران تدریس داشته و الان معتقد است این هشت سال سابقه اجرایی برای وی محسوب می‌شود درحالی‌که شاکیان وی این تفسیر را قبول ندارند.

عزیزی با اشاره به برخی قوانین مرتبط با شوراها و شهرداری‌ها بیان داشت: تفسیر برخی قوانین و حتی کلمات در قوانین شوراها و شهرداری‌ها سخت و نیاز به تحلیل‌های بیشتری است. شاکیان شهردار کنونی دوگنبدان مستندات خود را به فرمانداری گچساران ارائه اما فرمانداری این مستندات رد کرد. البته استانداری هنوز به این نتیجه نرسیده که مدارک ارائه شده از سوی شهردار برای تصدی این مسوولیت ناکافی یا جعلی بوده است.

مدیرکل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مستندات ارائه شده باید دقیق و متقن باشند، ادامه داد: این پرونده به وزارت کشور ارسال می‌شود و البته هنوز ارسال نشده است. ما نمی‌دانیم آیا سابقه فعالیت تدریس در دانشگاه سابقه اجرایی محسوب می‌شود یا خیر و همین جمله مورد تفسیرهای کنونی است که شهردار و موافقان وی معتقدند سابقه اجرایی محسوب می‌شود و مخالفان وی معتقد به این اصل نیستند.

وی با تاکید بر اینکه سابقه اجرایی برای حوزه استانداری هم گنگ و نامفهوم است، خاطرنشان کرد: فعلا هم‌چیز پیچیده شده و راهی هم در این زمینه برای ما مشخص نشده است. اکثریت اعضای شورای‌شهر دوگنبدان مخالف ظفری هستند و اکنون شاکی وی بوده و معتقدند باید حکم استاندار استان برای این شهردار لغو شود.

عزیزی با اشاره به اینکه شهردار بودن ظفری در دوگنبدان قانونی است، تصریح کرد: تا زمانی که شرایط ادامه فعالیت وی مشخص نشود به‌طور حتم شهردار دوگنبدان بوده و از لحاظ قانونی نیز شهردار است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. درصورتی که شهردار دوگنبدان متخلف شناخته شود از مسوولیت خود کنار گذاشته و اینکه انفصال از خدمت شود یا خیر هم بستگی به بازشدن پرونده و رای حکم قاضی پرونده در دادگستری دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد، شهرداران دوگنبدان و باشت را تنها شهرداران آزاد این استان دانست و اظهارداشت: این ۲ شهردار کارمند رسمی نهادی نبوده و سایر شهرداران از نیروهای اداری محسوب می‌شوند.

عزیزی افزود: ظفری حدود یک‌سال است شهردار دوگنبدان شده و از شهرداران پرتلاش استان محسوب می‌شوند اما باید منتظر پاسخ وزارت کشور در ارتباط با ادامه فعالیتش باشیم که تا ۲ هفته طول خواهد کشید. البته برخی معتقدند براساس قانون استاندار استان هم چون حکم شهرداران را امضا کرده نمی‌تواند لغو کند و باید توسط مقام بالاتر انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز