مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
فضاهای آموزشی باید متناسب با نیازهای دانش آموزان طراحی شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نخستین همایش معماری استانی"من مدرسه ام" گفت: مهندسان و معماران مدارس باید در طراحی فضاهای آموزشی به مسائل روحی و روانی دانش آموزان توجه کنند.
به گزارش ایلنا از کرمان، محمد محسن بیگی در این همایش با اشاره به فضای مدارس، اظهار کرد: یکی از برنامههای سند تحول بنیادین مسله تربیت است. این موضوع به عنوان فعالیت جنبی و خارج از فعالیتهای درسی و آموزشی مدنظر است اما پرورش و آموزش در کنار هم معنای تربیت را دارند.
وی افزود: باید مدرسهای را بسازیم و شرایطی را فراهم کنیم که مدرسه به "مدرسه زندگی" تبدیل شود و دانش آموزان و معلمان در این محیط زندگی کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: فضای مدرسه و فعالیتهای آن باید شاد و لذتبخش باشد،اگر دانش آموز از محیط مدرسه گریزان باشد ،آن مدرسه ،مدرسه زندگی نخواهد بود،بنابراین محیط مدرسه باید دانشآموز را جذب و روحیه نشاط و شادابی را در او ایجاد و تقویت کند.
محسن بیگی افزود: معماری مدرسه و کلاس درس در تربیت و یادگیری نقش کلیدی دارد و در جذب دانش آموز تاثیرگذار است و باید این مهم مورد توجه معماران حوزه تعلیم و تربیت قرار گیرد.
وی بیان کرد: معماران به نظامهای آموزشی جدید توجه داشته باشند و فضا را متناسب با آن طراحی کنند، در نظامهای آموزشی جدید یادگیری از یکدیگر بسیار مهم است و در طراحی مدارس به این موضوع توجه دارند.
برپایه این گزارش نخستین همایش معماری استانی من مدرسه ام با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، عالم زاده شهردار کرمان، رجایی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان و سایر مسئولان برگزار شد.