مسئول مطالعات فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل:
نوآوری و خلاقیت از ارکان کار آفرینی موفق است
مسئول مطالعات فرهنگی و نیاز سنجی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: نوآوری و خلاقیت از ارکان کار آفرینی موفق است.
به گزارش ایلنا، محمد زینالی در کارگاه آموزشی «شیوه ورود به مشاغل و راهاندازی کسب و کار» ویژه دانشجویان در دانشگاه فنی حرفهای استان اردبیل گفت: این کارگاه با هدف آشنایی دانشجویان با مفاهیم وشیوههای ورود به حوزه کسب وکار در اردبیل برگزار شد.
زینالی با اشاره به اینکه دانشجویان باید آموزشهای لازم را در دوران دانشجویی برای ورود به بازار کسب و کار یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: لازم است دانشجویان به نوآوری و مشارکت اقتصادی در رشته تحصیلی خود روی آورده و با فرصتهای اشتغال زایی، پس انداز و... آشنا شوند.
وی به الگوهای موفقیت در دنیای کسب کار اشاره و اظهار داشت: کار آفرینی با شناخت فرصت آغاز شده و با برداشت و بهره برداری به پایان می رسد، بطوریکه موفقیت، نوآوری و خلاقیت از ارکان کار آفرینی موفق می تواند باشد.
این محقق با بیان اینکه در دنیای کسب و کار نیاز به تفکری راهبردی مبتنی بر دانش است، تصریح کرد: دانش یک فرایند سلسه وار است به طوری که برای پیشرفت باید در این مسیر قرار بگیریم چرا که عصر اختراع و خلاقیتهای تصادفی گذشته و ما به خلاقیت بر اساس تحقیق نیازمند هستیم.
زینالی اضافه کرد: برای ثروت آفرینی و کسب درآمد قابل توجه، راههای آسان و سریع بسیاری وجود دارد، اما آنچه مهم است خلاقیت و نوآوری شخصی هر فرد است که می تواند وی را به عنوان یک برند و کارآفرین موفق معرفی کند.
مسئول مطالعات فرهنگی و نیاز سنجی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و راه های کنترل و مدیریت از راه دور برای بسیاری از امور و فعالیتهای روزمره در ادارات و مراکز دولتی و خصوصی، نسبت به گذشته فرصت کمتری برای استخدام و جذب نیروهای جدید جهت فعالیت در ارگانهای دولتی وجود دارد، بطوریکه امروزه داشتن تحصیلات عالی برای رسیدن به استخدام های رسمی در مراکز دولتی تقریبا منسوخ شده و باید به فکر ارائه شیوه های جدید در این حوزه و سایر بخش ها بود.