استاد دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد:
بررسی اشکالات تدریس ریاضی به طور سیستماتیک انجام شود
استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: بررسی اشکالات تدریس توسط معلمان پس از ارائههای کلاسی باید یکی از دغدغههای معلمین باشد که لازم است به طور سیستماتیک انجام شود.
به گزارش ایلنا، بیژن ظهوری زنگنه صبح امروز در نخستین کنفرانس ریاضی که در محل تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه معلم نباید محقق باشد اظهار داشت: لحاظ امتیازهایی مبنی بر چاپ مقاله توسط معلمین اشتباه است زیرا هنر معلم باید تدریس خوب باشد.
زنگنه افزود: در ۸۰ درصد دانشگاههای برتر اروپا و آمریکا، اعضای هیات علمی در دانشگاههای تدریسی به کارگیری میشوند.
ظهوری زنگنه بیان کرد: در کشور ما یکی از ایرادات عدم ارائه آموزش کاربردی به فارغ التحصیلان ریاضی محض در مقطع کارشناسی ارشد به ویژه آن دسته از دانشجویان که در مقطع دکتری پذیرفته نمیشوند و میخواهند مشغول تدریس شوند است.
وی عنوان کرد: بررسی اشکالات تدریس توسط معلمان پس از ارائههای کلاسی باید یکی از دغدغههای معلمین باشد که لازم است به طور سیستماتیک انجام شود.
استاد دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: این بررسی سیستماتیک به فراگیری دانش مختلف شامل علوم تربیتی، فلسفه، علوم اجتماعی و... نیاز دارد که تلفیق همه این علوم در ریاضی نهفته است.
وی ریاضی را علم بهتر شدن شیوه تدریس دانست و افزود: متاسفانه برخی ریاضی نمیدانند و از بیرون به این علم نگاه میکنند که به آنان نقد وارد است.
ظهوری زنگنه خاطر نشان کرد: هنگامی که مباحث مربوط به آموزش ریاضی پیش میآید روش تحقیق مطابق با آن نیز مطرح میشود.