خبرگزاری کار ایران

سفیر کشور مالزی در ایران:

تحریم‌ها سبب قطع ارتباط تجاری ایران و مالزی شد/با برداشتن تحریم‌ها، بفکر گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم

تحریم‌ها سبب قطع ارتباط تجاری ایران و مالزی شد/با برداشتن تحریم‌ها، بفکر گسترش همکاری‌ها با ایران هستیم
کد خبر : ۴۸۸۸۲۲

سفیر کشور مالزی در ایران با اظهار تاسف از قطع ارتباطات تجاری ایران با مالزی در سال‌های نه چندان دور، اظهار داشت: در سال‌های گذشته تحریم ها موجب شده بود که ارتباط تجار ما با ایران قطع شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج "رستم یحیی" در نشست مشترک خود با رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در سفارت مالزی گفت: در سال‌های گذشته تحریم ها موجب شده بود که ارتباط تجار ما با ایران قطع شود و آنها سرمایه گذاری و فعالیت های تجاری خود را در کشور های دیگر ادامه دهند.

وی تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران را برای کشور مالزی بسیار مهم خواند و اظهار داشت: تجارت و سرمایه‌گذاری برای کشور مالزی بسیار مهم است، در همین راستا هدف من این است که پتانسیل های موجود در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تجارت را در ایران شناسایی کرده تا در این زمینه روابط را گسترش دهیم.

با برداشتن تحریم‌ها، بفکر گسترش همکاری ها با ایران هستیم 

سفیر مالزی در ایران افزود: اکنون اما با برداشته شدن تحریم های ایران و بدلیل ظرفیت و توانایی های خوب این کشور مانند مساحت، جمعیت و راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه در منطقه ما بدنبال گسترش همکاری های مشترک با ایران هستیم.

رستم یحیی که به تازگی مسئولیت سفارت مالزی در ایران را برعهده گرفته است، این نشست را قدم اول در خصوص گسترش روابط بین دو کشور قلمداد کرد و یادآور شد: این دیدار برای ما بسیار اهمیت دارد و علاقه‌مند هستیم این دیدارها بیشتر شده و جلسات تکرار شوند تا توانایی و استعدادهای دو طرف را بیش از پیش بررسی کرده و به نتایج خوبی در جهت گسترش همکاری های تجاری مشترک دست یابیم.

وی گفت: شخصا علاقه مند هستم از استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرده تا با همکاران خود از نزدیک ظرفیت ها و استعداد های موجود در آن را بررسی کنیم و این استان را به تجار و سرمایه گذاران مالزیایی که علاقه مند به فعالیت در ایران هستند معرفی نمائیم.

سفیر مالزی در ایران، این دیدار را مبنای آغاز ارتباطات بلندمدت فعالان اقتصادی دو طرف ارزیابی و اظهارداشت: با توجه به پتانسیل‌ها و مزیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، مشتاق حضور بیش از پیش فعالین اقتصادی دو طرف در این استان هستیم.

کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای سرمایه گذاری با مالزی را دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها یک درصد مساحت کشور را دارد اما استانی قدرتمند و غنی بوده، چرا که ۲۰ درصد نفت کشور، ۱۰ درصد آب کشور و ۹ درصد جنگل های کشور در استان ما قرار دارند و شهر یاسوج به عنوان مرکز این استان نیز به پایتخت طبیعت ایران مشهور است.

"جبار کیانی پور" افزود: بیش از 2 هزارگونه گیاهی که بالاتر از ۵۰۰ گونه آن دارویی است، می تواند فرصت بسیار خوبی برای تجارت بین دو کشور در خصوص داروهای گیاهی باشد. در این حوزه و محصولات ارگانیک و همچنین محصولات آرایشی بهداشتی با پایه گیاهان دارویی می توانیم ارتباط های تجاری خوبی داشته باشیم.

وی با تشریح موقعیت جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشته کوه دنا با داشتن بیش از ۴۰ قله بالای چهارهزار متر در استان ما قرار دارد که شرایط اکوتوریسم این استان را منحصر به فرد بوده که به دلیل اقلیم چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد این استان محصولات خوبی در حوزه باغبانی و جالیزی نیز دارد، وی وجود تاکستان های فراوان و محصولات باغی و گلخانه ای و همچنین محصولات پایین دستی نفت و گاز در مناطق گرمسیری این استان را نیز از استعداد های خوب کهگیلویه و بویراحمد دانست.

کیانی‌پور به اشتراکات در حوزه مذهب و فرهنگ و همچنین استفاده از غذاهای حلال میان دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران قطعا می تواند مقصد بسیار خوبی برای کشور مالزی در حوزه سرمایه گذاری و تجارت باشد، ما در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز علاقه مند هستیم این ارتباط دوجانبه را سریعتر برقرار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز