خبرگزاری کار ایران

همزمان با ۱۳ آبان صورت گرفت؛

برگزاری رزمایش "الی بیت‌المقدس" در گیلان

برگزاری رزمایش "الی بیت‌المقدس" در گیلان
کد خبر : ۴۲۵۴۰۲

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، مدت رزمایش الی بیت‌المقدس را دو روز در 13 و 14 آبان‌ماه جاری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سردار مهدی کاظمی‌پور امروز در جریان آغاز رزمایش الی بیت‌المقدس در هشت شهرستان گیلان بیان کرد: دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و مردم‌یاری از برنامه‌های اجرایی در رزمایش مذکور است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان، مدت رزمایش الی بیت‌المقدس را دو روز در 13 و 14 آبان‌ماه جاری عنوان کرد و بیان داشت: مقابله با ناآرامی‌های داخلی، کنترل اغتشاش‌ها، حفاظت و حراست از مکان‌های حساس و همچنین پدافند دورادور در رزمایش مذکور تمرین می‌شود.

کاظمی پور تمام نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش را افراد بسیجی عنوان کرد و افزود: رزمایش الی بیت‌المقدس با توجه به تجربه دوران دفاع مقدس که پیروزی را به همراه داشت، انجام می‌شود.

وی از ارزیابی تاکتیک‌های اجرایی در رزمایش بیت‌المقدس خبر داد و افزود: در طول اجرای رزمایش رعایت اصول پدافند غیر عامل به عنوان یک اصل باید اجرا شود.

کاظمی پور خاطرنشان کرد: عملیات تأخیری، کنترل معابر اصلی و کمین و ضد کمین از تاکتیک‌هایی است که با تقسیم‌بندی برای هر کدام از نواحی مشخص شده و طراحی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمان، اعتقاد و تقویت روحیه معنوی نیروهای بسیجی در قالب حلقه‌های صالحین طراحی شده است، افزود: هر کدام از حلقه‌های صالحین در قالب یک دسته تعریف شده و ساماندهی می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: حفظ دستاوردهای دفاع مقدس، انتقال تجربه دوران جنگ و منطبق کردن آن با راهبردهای سپاه در مورد تهدیدهای جدیدی که علیه جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی طراحی شده، از اهداف رزمایش الی بیت‌المقدس است.

کاظمی‌پور به اجرای برنامه‌های فرهنگی و نمایش اقتدار در قالب صبحگاه‌های مشترک در تمام شهرستان‌ها به‌ویژه در مرکز استان اشاره کرد و گفت: صبحگاه مشترک با نمایش ورزش‌های رزمی توسط نیروهای بسیجی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در رزمایش الی بیت‌المقدس 30 هزار نفر پشتیبانی‌کننده و عوامل اجرایی شرکت می‌کنند، تصریح کرد: 13 آبان روز استکبارستیزی است و برای اینکه ثابت کنیم به اهداف شهدا، امام(ره)، مقام معظم رهبری و مردم پایبند هستیم، بسیجیان رزمایش را امروز آغاز کردند.

وی بیان کرد: مدت رزمایش 36 ساعت است، مرحله نخست در ششم و هفتم آبان‌ماه جاری اجرا شده و مرحله دوم از امروز آغاز شده و ساعت 14 روز جمعه هفته جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز