سرپرست معاونت عمرانی استانداری مرکزی:
اطلاعرسانی وضعیت آلودگی هوا بر اساس تکالیف قانونی محیطزیست انجام شود
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه دبیرخانه آلودگی هوا، مجموعه محیطزیست است و باید تکالیف قانونی خود را انجام دهد، گفت: اطلاعرسانی وضعیت آلودگی هوای شهرهای ناسالم این استان باید بر اساس تکالیف قانونی و چارچوب اداری ادارهکل حفاظت محیطزیست استان انجام شود.
به گزارش ایلنا، قدرتاله ابک افزود: محیطزیست برای اطلاعرسانی یک چارچوب خاص دارد و حتی اعلام شده که برای اطمینان از اطلاعرسانی، استعلام از سازمان حفاظت محیطزیست دریافت شود تا مشکلی رخ ندهد. هر آنچه دستگاه و افراد که از سوی سازمان حفاظت محیطزیست برای اطلاعرسانی ذکر شده باید انجام شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر اطلاعرسانی خارج از وظیفه دبیرخانه، از محیطزیست منع شده است. مقرر شده تمام اطلاعرسانیها برای تعطیلی مدارس و ادارت به دلیل آلودگی هوا تا ساعت 20 اعلام شود. اما گاهاً و بنا به دلایل تغییر شاخصهای آلودگی، برخی مواقع اطلاعرسانی حداکثر تا ساعت 23 انجام میشود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی به برگزاری منظم و به موقع جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در این استان تأکید کرده و در این خصوص اظهار داشت: تمام جلسات کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان با مدیریت جدید به صورت حضوری برگزار میشود و مورد تأکید ویژه قرار دارد.
ابک تصریح کرد: اعضای کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی شامل دبیرخانه محیطزیست، هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی باید تا ساعت 17 عصر هر روز برای تشکیل جلسه و تصمیمگیری برای روز بعد آن اعلام نیاز کنند. در این راستا بلافاصله ساعت 18 همان روز جلسه به صورت حضوری برگزار میشود.