خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان تاکید کرد؛

اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل نو / لزوم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای افزایش اشتغال در استان

 اهمیت نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل نو / لزوم مهارت‌آموزی دانش‌آموزان برای افزایش اشتغال در استان
کد خبر : ۱۵۸۰۹۴۲

استاندار لرستان بر اهمیت نقش این نهاد در تعلیم و تربیت تأکید کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقای کیفیت آموزشی شد.

به گزارش ایلنا، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به هفته شورای آموزش و پرورش که به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در استان نیز شورای آموزش و پرورش برگزار شد و بر نقش اصلی این نهاد در تعلیم و تربیت تأکید گردید. 

وی با اشاره به آغاز به کار دولت وفاق ملی و استقرار مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: هدف اصلی ما تربیت نسل نو است و این امر زمانی محقق می‌شود که مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها بر اساس شایستگی‌ها واگذار شوند. نباید هیچ‌چیز ما را از هدف اصلی، یعنی تعلیم و تربیت، دور کند. 

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد آموزشی، از برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش تعداد دانش‌آموزان جامانده از تحصیل خبر داد و گفت: در جلسات آینده، گزارشی ارائه خواهد شد تا میزان جاماندگان از تحصیل مشخص و برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی جدی انجام شود. 

شاهرخی یکی از مهم‌ترین موضوعات این جلسه را بحث آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش دانست و افزود: با توجه به نیاز آشکار استان به مهارت‌آموزی، اگر می‌خواهیم اشتغال را ارتقا دهیم، جویندگان کار باید مهارت‌های لازم را کسب کنند. 

وی بهترین زمان برای این آموزش‌ها را مقطع دبیرستان و هنرستان دانست و تأکید کرد: دانش‌آموزان باید در این مرحله به سمت حرفه‌آموزی هدایت شوند. در این راستا، هدف‌گذاری انجام شده و مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد افزایش حضور هنرجویان در هنرستان‌ها باشیم. به‌طور مشخص، سال آینده باید حدود ۳.۵ درصد به تعداد هنرجویان هنرستان‌های استان اضافه شود. 

استاندار لرستان تحقق این اهداف را منوط به تأمین فضای آموزشی مناسب و ابزارهای لازم دانست و گفت: همچنین آموزش و ترویج رشته‌های فنی و حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: تنها ۲۰ درصد از دانش‌آموزان وارد دانشگاه می‌شوند و نباید باقی‌مانده آن‌ها بدون مهارت دیپلم بگیرند. باید متناسب با علاقه‌مندی دانش‌آموزان، ظرفیت‌سازی انجام شود تا از مقطع دبیرستان حرفه‌ای بیاموزند و بتوانند آن را در مقاطع علمی بالاتر ادامه دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز