یک مسئول:
ضعف مالی، مشکلات اقتصادی، بیمه و کمبود آگهی از چالش های رسانههای آذربایجان غربی است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی چالش های اساسی رسانه های استان را ضعف مالی،مشکلات اقتصادی،بیمه و کمبود آگهی از چالش های رسانه های آذربایجان غربی عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست “وفاق رسانهها” با حضور رضا رحمانی استاندار آذربایجان غربی، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، و جمعی از اصحاب رسانه در ارومیه برگزار شد. در این نشست به بررسی وضعیت رسانهها و نشریات استان، چالشهای موجود و راهکارهای پیش رو برای توسعه این بخش پرداخته شد.
علیرضا نورپغزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی ببان کرد: آذربایجان غربی با 265 عنوان رسانه شامل 121 نشریه چاپی، 112 نشریه برخط، 11 نشریه غیر برخط، و 33 دفتر نمایندگی خبرگزاریها، از جایگاه ویژهای در حوزه رسانهای کشور برخوردار است.
به گفته نوروزی، این آمار طی سالهای اخیر 40 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: از مهمترین برنامههای آتی این حوزه میتوان به افتتاح واحد صلحیاری ویژه، برگزاری جشنوارههای مختلف از جمله جشنواره دریاچه ارومیه و رسانه و انتخابات، المپیاد ورزشی، و نمایشگاه بینالمللی مطبوعات اشاره کرد. همچنین کلاسهای آموزش خبرنگاری و حضور فعال خبرنگاران استان در رویدادهای بینالمللی در دستور کار قرار دارد.
نوروزی ادامه داد: برغم پیشرفتها، رسانههای استان با چالشهایی نظیر ضعف مالی، کمبود آگهی، عدم تمکین برخی ادارات به قوانین تبلیغاتی، محدودیت یارانههای دولتی، و عدم پوشش بیمه خبرنگاران مواجه هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، تصریح کرد: همچنین کمبود اعتبارات برای حمایت از مطبوعات و ساماندهی رسانههای فاقد مجوز، از مشکلات اساسی این بخش است.
نوروزی، بر لزوم تخصیص اعتبارات جداگانه برای برگزاری جشنوارهها، بهرهگیری از کارشناسان مجرب برای بررسی فنی نشریات، و ساماندهی رسانههای مجوزدار تأکید کرد.
وی با تأکید بر اصل 24 قانون مطبوعات، نظارت و مدیریت دقیق بر فعالیت نشریات و رسانهها را از وظایف اصلی اداره ارشاد دانست و ابراز امیدواری کرد که این نشست گامی مؤثر در مسیر توسعه رسانهای استان باشد.
همچنین،برگزاری تورهای داخلی و خارجی برای خبرنگاران و تعامل بیشتر میان رسانهها نیز از دیگر پیشنهادات مطرحشده در این نشست بود.