مدیرکل آموزش و پرورش استان:
شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در قزوین با جدیت پیگیری شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شناسایی، جذب و نگهداشت افراد بازمانده از تحصیل یکی از مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.
به گزارش ایلنا، نقی سیاهکالی مرادی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قزوین، معلم را کارآمدترین اهرم تربیتی توصیف و اظهار کرد: تکریم معلم در همه ابعاد مهمترین دستور کار ماست و بیحرمتی به این عنصر اصلی تعلیم و تربیت از هیچ کس پذیرفته نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با تبیین و تشریح ماموریتهای تخصصی دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد: لازم است ارتقای صلاحیتهای حرفهای نیروهای تحت مدیریت در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: جلسات نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) حتما باید به ریاست فرمانداران تشکیل و مسائل مربوط با حساسیت بالا پیگیری شود.
این مسئول بیان کرد: با توجه به مقتضیات زمان، لزوم بازآرایی رشتههای مدارس متناسب با آمایش سرزمینی اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید در این زمینه مطالعات و اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: توسعه و تقویت مراکز کاردانش و عملیاتی سازی شعار هر دانشآموز یک مهارت، آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان، آموزش همراه با تولید و کارآفرینی در دستور کار قرار گیرد.
سیاهکالی مرادی اظهار کرد: افزایش بهرهوری و کیفیت با راهبردهای توانمندسازی نیروی انسانی، نظارت بر عملکرد تخصصی و حرفهای معلمان، تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها و توسعه یادگیری و تقویت عملکرد گروههای آموزشی پیگیری شود.