خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

اعتراض به کاهش بدون ضابطه حقوق رانندگان استیجاری

اعتراض به کاهش بدون ضابطه حقوق رانندگان استیجاری
کد خبر : ۱۵۴۸۹۱۱

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با طرح پرسش‌هایی درباره نحوه پرداخت حقوق رانندگان استیجاری شهرداری، خواستار بررسی دقیق این موضوع و بهبود شرایط این قشر زحمتکش شد.

به گزارش ایلنا،  افسانه خواست خدایی با اشاره به وعده‌های شهرداری مبنی بر اجرای صحیح سامانه‌ی سفیر و پرداخت عادلانه‌ی حقوق، خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شد.

به گفته خواست خدایی، بر اساس لایحه شهرداری، قرار بود پرداخت حقوق رانندگان استیجاری از ابتدای سال ۱۴۰۳ از طریق سامانه سفیر انجام شود؛ اما با وجود گذشت چندین ماه، نه تنها این سامانه به درستی اجرایی نشده است، بلکه بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شهرداری در طول سال‌های گذشته قراردادهای قانونی با رانندگان استیجاری منعقد نکرده است.

 وی در این رابطه گفت: متأسفانه با بازدید نظارتی از اداره موتوری شهرداری، مشخص شد که قراردادهای موجود تنها به امضای رانندگان رسیده و سایر تشریفات قانونی آن انجام نشده است. این یعنی تمامی پرداخت‌های انجام شده در چند دوره قرارداد گذشته این اداره نامعتبر بوده است.

 خواست خدایی همچنین به کاهش بدون ضابطه حقوق رانندگان استیجاری در ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود وعده‌های شهرداری مبنی بر افزایش حقوق رانندگان با اجرای سامانه سفیر، شاهد کاهش خلاف عرف حقوق این قشر زحمتکش هستیم. این در حالی است که طبق گزارشات ارائه شده توسط شهرداری، قرار بود مبالغ واریزی به رانندگان بیشتر از این باشد.

 عضو شورای شهر شیراز در ادامه به پرسش‌های مهمی اشاره کرد: سامانه سفیر بر اساس کدام قرارداد بین رانندگان و شهرداری اجرا شده است؟ چرا با وجود اجرای سامانه سفیر، حقوق رانندگان کاهش یافته است؟ نحوه اجرای این سامانه در واحدهای مختلف شهرداری چگونه است؟ سرنوشت رانندگانی که به دلایل مختلف از سرویس‌های متعدد محروم می‌شوند چیست؟

 خواست خدایی با تأکید بر اینکه رانندگان استیجاری از اقشار زحمتکش و کم درآمد شهرداری هستند، خواستار پیگیری جدی شهرداری برای رفع مشکلات این قشر و پرداخت حقوق آنها به صورت قانونی و عادلانه شد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش بدون ضابطه و قانون حقوق رانندگان استیجاری، معیشت این افراد را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. لذا انتظار می‌رود شهرداری با جدیت بیشتری به این مسئله ورود کرده و پاسخگوی مطالبات به حق رانندگان باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز