خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

کاهش ۲۳ درصدی بازداشتی تحت قرارهای منتهی به بازداشت در لرستان

کاهش ۲۳ درصدی بازداشتی تحت قرارهای منتهی به بازداشت در لرستان
کد خبر : ۱۵۴۸۷۶۸

رئیس کل دادگستری لرستان از کاهش ۲۳ درصدی بازداشتی تحت قرارهای منتهی به بازداشت در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد .

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری امروز دوشنبه در نشست با قضات شعب تجدید نظر و کیفری یک استان، ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان فداکار وطن در حمله رژیم صهیونیستی و حمله تروریستی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: ان‌شاءالله همه ما بتوانیم سربازان خوبی برای وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

وی افزود: قضات شریف دادگاه‌های تجدید نظر الگوی همه قضات دادگستری استان بوده و قضات با تجربه و با سواد استان هستند. 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه حفظ شأن قضات تجدید نظر یک امر ضروری است، خاطر نشان کرد: در ابتدای ورود بنده به استان حجم کار در دادگاه‌های تجدید نظر زیاد بود که تاکنون ۱۱ قاضی و دو شعبه به محاکم تجدید نظر اضافه شده است. 

وی سرعت در رسیدگی و دقت در رسیدگی را دو بال متوازن در امر قضاوت و رسیدگی پرونده‌ها برشمرد و بیان کرد: توجه به آمار و عملکرد به جهت این است که کسی که امروز بناست رای پرونده صادر و به حقش برسد اگر فردا رای آن پرونده صادر شود به اندازه یک روز حق‌الناس ایجاد می‌شود. 

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه استفاده از ارفاقات قانونی در مواردی که متهم واجد شرایط است باید در دستور کار قرار گرفته و در جهت اصلاح مجرم از آن استفاده شود، اضافه کرد: در کنار این ارفاقات برای مجرمان کم‌خطر، در جرایم خشن و سالب امنیت و آرامش مردم باید از آرای بازدارنده استفاده کرد. 

حجت‌الاسلام شهواری میزان کاهش بازداشتی تحت قرارهای منتهی به بازداشت در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را ۲۳ درصد اعلام و افزود: همه قضات باید از گردش غیرمجاز پرونده و کسر از آمار پرهیز کنند و همچنین کاهش میانگین مدت زمان رسیدگی پرونده را در دستور کار جدی قرار دهند. 

رئیس کل دادگستری لرستان خطاب به قضات محاکم تجدید، گفت: علل نقض آرا احصا شود تا دوره‌های آموزشی متناسب برنامه‌ریزی و آموزش‌های هدفمند برگزار شود. 

وی با اشاره به اینکه قضات و کارکنان دستگاه قضایی سرمایه‌های ما هستند که باید از آن‌ها صیانت کنیم، خاطر نشان کرد: تکریم ارباب رجوع مسئله‌ای بسیار مهم و از اولویت‌های دستگاه قضایی است که همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز