خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

تحقق اهداف سند جهش توسعه و جذب سرمایه‌گذار مبنای ارزیابی مدیران است

تحقق اهداف سند جهش توسعه و جذب سرمایه‌گذار مبنای ارزیابی مدیران است
کد خبر : ۱۵۴۷۸۳۰

استاندار لرستان گفت: تحقق اهداف سند جهش توسعه و جذب سرمایه‌گذار مبنای ارزیابی مدیران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید سعید شاهرخی روز شنبه پنجم آبان ماه در جلسه بررسی حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی استان با رئیس و معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، اظهار کرد: سازمان مدیریت را پیشانی و پیش‌برنده کار در استان می‌دانم.  

وی با بیان اینکه هدف ما توسعه استان و برداشتن کاری از روی دوش مردم است ، افزود: با توجه به شناختم از استان، به دنبال این هستم که با تجاربی که دارم، کار را در استان متفاوت از گذشته جلو ببریم. مدیریت علم و هنر است و لازمه توسعه در استان، کار شبانه‌روزی است و مبنای تلاش ما همین است. 

شاهرخی تاکید کرد: حرکت بر مبنای برنامه را در مدیریت مد نظر دارم و به هیچ عنوان موافق کارهای روزمره و بدون برنامه نیستم. 

استاندار لرستان عنوان کرد: جلسات شورای برنامه‌ریزی استان با دستورکارهای متناسب و دقیق و در راستای جهش توسعه در استان باشد. 

وی تصریح کرد: کارگروه‌های ذیل برنامه‌ریزی که اهمیت بالایی دارند باید مورد توجه قرار گیرند. مهم‌تر این است که مصوبات پیگیری و اجرا شود و نظارت مستمر بر اجرا وجود داشته باشد. 

شاهرخی تاکید کرد: باید توجه بیشتری به بخش خصوصی و سهم آن در توسعه استان داشته باشیم. باید بخش خصوصی را در پروژه‌های استان دخیل کرده و از ظرفیت بالای آن‌ها استفاده نماییم و وظیفه داریم بستر را برای این موضوع فراهم کنیم. 

وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های مهم مانند سد معشوره، گفت: باید از ظرفیت‌ها برای تکمیل این پروژه مهم استفاده کنیم. 

شاهرخی گفت: سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه استان لرستان را باید سریع آماده کنیم و پس از آن بر مبنای آن در مسیر توسعه حرکت کنیم. در این سند سهم هر بخش به صورت دقیق برای توسعه مشخص خواهد بود. 

وی افزود: باید در حوزه کشاورزی استان انقلاب کنیم و کشت‌های گلخانه‌ای را با برنامه‌ریزی گسترش و چند برابر دهیم. با تشکیل تعاونی‌ها از ظرفیت دانش‌آموخته‌های کشاورزی برای توسعه این بخش استفاده کنیم. 

استاندار لرستان تاکید کرد: زمان برای ما خیلی مهم است و نباید زمان را هدر دهیم. 

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید تعهد دهند و اعلام کنند برنامه آن‌ها برای جهش در توسعه چیست و چگونه کار را جلو خواهند برد؛ میثاق من با مدیران این است و اگر در اجرای برنامه‌های توسعه مدیری نتواند کار کند با وی ادامه کار نخواهیم داد. 

شاهرخی افزود: از امروز باید برای بخش‌های مختلف برنامه عملیاتی داشته باشیم و شرط ادامه کار من با مدیران داشتن برنامه عملیاتی و اجرای آن است. 

وی تصریح کرد: افزایش چند برابری سهم کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای در لرستان با برنامه‌ریزی، شدنی و امکان‌پذیر است به شرط اینکه مدیریت آب و خاک و برنامه‌ریزی درست داشته باشیم. 

استاندار در پایان گفت: با مدیران تفاهم‌نامه جهش تولید و اشتغال می‌بندیم و و معتقدیم نباید روال تکراری پیش برود، با مدیرانی هم که بر مبنای تفاهم جهش توسعه حرکت نکنند کار نمی‌کنیم. 

وی تاکید کرد: کار باید هدفمند پیش برود و پروژه‌های مهم که سال‌هاست مانده باید تعیین تکلیف شوند. 

استاندار خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: سهم شهرستان‌ها برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باید مشخص شود و سهم مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط نیز به همین شکل برای جذب سرمایه‌گذار مشخص شود تا بر آن اساس ارزیابی از مدیران داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز