خبرگزاری کار ایران

استاندارهمدان:

مدیر پشت میزنشین توانایی حل مشکلات مردم را ندارد

مدیر پشت میزنشین توانایی حل مشکلات مردم را ندارد
کد خبر : ۱۵۴۷۰۵۸

استاندار همدان با بیان این مطلب که مدیر پشت میزنشین نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند گفت: مدیران باید پرتلاش، پرانگیزه، خطرپذیر بوده و به دنبال حل دشواری‌های مردم باشند.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید ملانوری‌شمسی در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با حضور وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بازدید از واحد فرآوری کشمش، از جمع‌آوری آزمایشگاه استانداردسازی کشمش در ملایر گلایه کرد و افزود: انگور محصولی پرظرفیت برای ملایر است و در کنار واحدهای فرآوری کشمش خدمات مربوط به این محصول از جمله استانداردسازی و مسائل گمرکی ارائه شود.

استاندار همدان بر لزوم ضرورت پشتیبانی از تولیدکنندگان انگور و کشمش در بخش صدور گواهی‌ استاندارد، صادرات و فروش تاکید کرد و گفت: سازمان‌های استاندارد و گمرک در بخش آزمایشگاه و یا صدور گواهی‌ فروش و صادرات باید به ملایر بازگردد.

ملانوری با بیان اینکه بد است که واحدهای تولیدی کشمش نمی‌توانند ویژند (برند) ملایر را روی بسته‌بندی محصولات خود داشته باشند؛ گفت: باید مسیر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تولید محصول خوب هموار شود.

وی اجرای طرح فراز را در راستای کاهش مصرف آب و تولید چند برابری محصول دانست.

مهلت دو هفته‌ای استاندار برای حل مشکلات فروسیلیس

استاندار همدان تهیه برنامه جامع برای توسعه صنعت گردشگری را جزو اولویت‌ها دانست و افزود: تعهد ارزی فرآورده‌های کشاورزی برای کشمش و همه محصولات در کشور دچار اشکال شده و تولیدکننده و بازرگان نمی‌توانند محصول خود را صادر کند.

ملانوری همچنین استان همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران، دارای ظرفیت‌های مهم، مردمانی نجیب و شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند در حوزه ملی و بین‌المللی عنوان کرد و گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی مهم در این استان شناسایی شده و این امر ایجاب می‌کند به عنوان یک اولویت و محور بزرگ توسعه استان و ایجاد اشتغال و تولید ثروت ورود کنیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز به تناسب استان ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد، ادامه داد: از ۳۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ۲۱۰ اثر ثبت ملی شده و کارهای بزرگ هنرمندان خلاق، فعال و چیره‌دست ملایر در حوزه مبلمان منبت و سایر صنایع دستی، کمک می‌کند تا این شهرستان به یک پایگاه مهم گردشگری تبدیل شود.

استاندار همدان یادآور شد: استقبال خوب گردشگران از پنجمین جشنواره مبلمان منبت ملایر و گردش مالی ۱۵ هزار میلیارد ریالی این جشنواره، نشان دهنده استعداد و توانایی این شهرستان در بخش صنایع دستی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق توانمندتر شود.

ملانوری در ادامه شهرک تخصصی فروسیلیس ملایر را ظرفیتی عظیم در استان و کشور و معادن سیلیس را یکی از ذخایر بی‌نظیر منطقه دانست و تاکید کرد: این صنعت باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد و در دو هفته آینده مسیر برای توسعه و تولید این واحدها هموار شود.

طبق تاکید استاندار همدان مقرر شد: ظرف دو هفته آینده با گرفتن گواهی‌ لازم و صدور پروانه بهره‌برداری از سازمان محیط زیست، این واحدها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار همدان همچنین به مشکل تسهیلات بانکی شرکت بافتسان به عنوان یکی از واحدهای مهم تولید نیازهای کشور اشاره کرد و قول مساعد داد: طی دو هفته آینده این مشکل بانکی نیز برطرف شود و برای تهیه مواد اولیه این شرکت نیز جلسه‌ای با وزیر نفت برگزار خواهیم کرد.

ملانوری گفت: در شرایطی که مشکلات مختلفی همچون تعهد ارزی، ثبت سفارش، مالیات و بیمه به تولیدکننده فشار می‌آورد و در این شرایط به تولید ادامه می‌دهند، ما نباید به آنها فشار بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال، تامین معیشت و اقتصاد معضلات اجتماعی مردم را حل می‌کند، بیان کرد: طبق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب، راه برون رفت از این شرایط مردمی کردن اقتصاد است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز