خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی:

شهرستان نهاوند به موزه ثبت، نگهداری و مرمت آثار تاریخی‌ نیاز دارد

شهرستان نهاوند به موزه ثبت، نگهداری و مرمت آثار تاریخی‌ نیاز دارد
کد خبر : ۱۵۴۶۹۸۰

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تپه «گیان» نهاوند به عنوان یک اثر تاریخی مهم، ضمن نگهداری و نویابی (اکتشاف) به ایجاد زیرساخت کافی برای جذب گردشگر نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی‌امیری عصر چهارشنبه در بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نهاوند افزود: تپه تاریخی گیان باید به سایت گردشگری تبدیل شود تا زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این مکان مهم و ارزشمند تاریخی فراهم شود.

وی با بیان اینکه نهاوند اعتبار ایران است و شناسنامه ایران بدون نهاوند ابتر خواهد ماند تاکید کرد: فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار موجب افتخار و غرور ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در همه ادوار تاریخ، از هخامنشیان تاکنون از نهاوند یاد شده و تپه گیان رمز و رازهای تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

صالحی‌امیری بیان کرد: این تپه جزو سه تپه میراثی و تاریخی ایران محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: شهرستان نهاوند به موزه ثبت، نگهداری و مرمت آثار تاریخی‌ نیاز دارد.

لزوم تدوین طرح جامع توسعه گردشگری و صنایع دستی نهاوند

صالحی‌امیری گفت: طرح جامع و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند باید طراحی و در استانداری همدان با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس بررسی شود.

وی افزود: بررسی این طرح هفته آینده با حضور فرماندار و نماینده این شهرستان در تهران آغاز خواهد شد و امیدوارم این اقدام مقدمه اتفاقات خوبی برای شهرستان نهاوند باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: در زمینه تپه تاریخی گیان موضوع نگهدری تاکنون ضعیف و محدود بوده که باید به حفاظت قوی‌تر تبدیل شود.

صالحی‌امیری گفت: قرار است مشکل معارضین این مکان تاریخی با همکاری فرمانداری و شهرداری حل‌ و فصل شود.

به گزارش ایلنا؛ وزیر میراث فرهنگی در سفر ۲ روزه خود به استان همدان عصر امروز چهارشنبه وارد شهرستان نهاوند شد.

تپه تاریخی گیان در ۱۹ کیلومتری جنوب غربی نهاوند و ۲ کیلومتری سراب گیان و در کنار شهری به همین نام، قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی شهرستان نهاوند و استان همدان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز