خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از مخاطرات معادن انجام شد:

بازرسی از ۱۷۱ معدن فعال در استان اصفهان با حضور ۵۰ بازرس کار

بازرسی از ۱۷۱ معدن فعال در استان اصفهان با حضور ۵۰ بازرس کار
کد خبر : ۱۵۴۶۳۴۸

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پس از یک فرصت چهار روزه که برای رؤسای ادارات شهرستان‌ها تعیین کرد، به ۱۶۹ معدن روباز و دو معدن زیرزمینی در استان اصفهان سرکشی و از آنها بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مغزی با اشاره به بخشنامه معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: کارگاه‌های معدنی و به‌ویژه معادن زغال‌سنگ به دلیل ماهیت عملیاتی و شرایط متغیر حاکم بر فرآیند استخراج مواد معدنی در زمره پرمخاطره‌ترین کارگاه‌های کشور قرار دارند و به همین دلیل بازرسی از کارگاه‌های معدنی استان ضروری است.

وی افزود: با حضور ۵۰ نفر بازرس کار از معادن فعال ۲۵ شهرستان استان بازدید شد که در نتیجه این بازدیدها بیش از ۱۹۵ ابلاغیه در معادن روباز و ۲ ابلاغیه برای معادن زیرزمینی برای رفع نقص و حل مشکلات و مسائل فضاهای ناایمن و موضوعاتی که دارای مغایرت‌های قانونی هستند، صادر شده است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: ضعف فرهنگ ایمنی برخی کارفرمایان و بهره‌برداران معادن در مواجهه با اهمیت ایمنی و مسائل حفاظت فنی از یک سو و عدم سرمایه‌گذاری در تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات فرسوده در این صنعت از عمده‌ترین دلایل کاهش ضریب ایمنی در کارگاه‌های معدنی به‌ویژه در معادن تحت پوشش بخش خصوصی است.

مغزی با اشاره به حادثه تأسف‌بار انفجار کارگاه استخراج در معدن زغال‌سنگ معدن جوی طبس بر ضرورت توجه بیشتر بر اجرای ضوابط ایمنی کار مطابق مقررات موضوعی این بخش تأکید کرد و گفت: از بازرسان کار استان خواسته شده است پس از بازرسی در صورت نیاز مطابق ماده ۱۰۵ قانون کار نسبت به درخواست تعطیلی کارگاه‌هایی که احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر دارند از مراجع قضایی اقدام کنند و بر این مبنا درخواست تعطیلی یکی از معادن هم به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

لازم به ذکر است در ابلاغیه نقایص بازرسی از کارگاه معدنی استان، بازرسان کار موظف به بررسی فهرستی با ۴۱ مؤلفه در کارگاه‌های معدنی استان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز