خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست فارس:

سد تنگ سرخ و نرگسی هیچگونه مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست ندارند

سد تنگ سرخ و نرگسی هیچگونه مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست ندارند
کد خبر : ۱۵۴۵۶۷۱

معاون محیط زیست فارس گفت: برای سد تنگ سرخ هیچگونه مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست چه در سطح ملی و چه در سطح استانی صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نبی الله مرادی امروز ٣٠ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: سد تنگ سرخ به بدون داشتن ارزیابی محیط زیست در گذشته شروع به فعالیت کرد که با پیگیری ها در سطح ملی جلوی این پروژه گرفته شد و سال هاست کارگاه آن تعطیل است.

وی ادامه داد: دغدغه ها در خصوص احداث این سد بسیار جدی است و در نهایت بعد از مهندسی ارزش که در خصوص این پروژه اتفاق افتاد؛ هرچند گزارش آن به صورت رسمی اعلام نشد اما در یکی از جلسات با حضور کارشناسان مقرر شد با طرح های جایگزین اهداف سد دنبال از جمله در بحث گردشگری و سیلاب دنبال شود.

مرادی تصریح کرد: در موضوع گردشگری پیرامون سد تنگ سرخ نیز مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون استعلام نشده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست فارس در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص تالاب های استان فارس و اینکه آیا امیدی به احیای آنها وجود دارد یا خیر، تاکید کرد: تا زمانی که ٩٠ درصد آب کشور در بحث کشاورزی مصرف می شود و  تغییر الگوی کشت عملیاتی و تغییر نگرش در این حوزه اتفاق نیفتد نمی توان امید به احیای تالاب ها داشت.

همچنان اصرار بر مصرف آب با شرایط گذشته وجود دارد

وی ادامه داد: وضعیت فعلی تالاب ها به دلیل مدیریت مصرف آب و درصد کمتری  به خشکسالی و تغییر اقلیم مرتبط است ؛ با توجه به اینکه تغییر اقلیم دست ما نیست اما می توان مدیریت منابع آب را کنترل کرد.

مرادی گفت: هنوز تغییرات آنچنانی در سیایت های آبی کشور اتفاق نیفتاده است؛ همچنان اصرار بر مصرف آب با شرایط گذشته وجود دارد و باید در این ارتباط تجدید نظر شود.

سد تنگ سرخ و نرگسی هیچگونه مجوزی از سازمان حفاظت محیط زیست ندارند

 سد نرگسی  کازرون گزارش ارزیابی محیط زیست ندارد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست فارس در خصوص سد نرگسی کازرون نیز گفت: این پروژه بدون گزارش محیط زیست عملیات اجرایی خود را از ابتدا آغاز کرد، پیگیری ها برای آن دنبال شد اما هیچ وقت به توقف عملیات منتج نشد و همچنان بدون گزارش ارزیابی است.

مرادی خاطرنشان کرد: هرچند بعد از شروع عملیات اجرایی سد گزارش ارزیابی به سازمان محیط زیست ارائه شد اما به دلیل اینکه پروژه آغاز شده بود مورد بررسی قرار نگرفت، در برهه ای نیز از دستور کار خارج شد اما با تغییراتی که در ارزیابی صورت گرفت دوباره  به این نتیجه رسیدند که گنبد نمکی در آن منطقه می تواند در این سد اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: بعد از آنکه مدل سازی شوری انجام گرفت ارزیابی ها دوباره به محیط زیست ارائه شد اما هیچ وقت به این پروژه مجوزی داده نشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز