خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مطرح کرد:

یکی از راه‌های حل معضل ترافیک در مرکز لرستان احداث پل است

یکی از راه‌های حل معضل ترافیک در مرکز لرستان احداث پل است
کد خبر : ۱۵۴۵۳۳۹

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: یکی از راه‌های حل معضل ترافیک در مرکز لرستان احداث پل است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کریم فاخری یکشنبه ۲۹ مهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متولی مهندسی ترافیک ازجمله احداث پل‌ها، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، خط‌کشی و ... در داخل شهرها شهرداری‌ها و خارج شهر اداره راهداری است، افزود: راهنمایی و رانندگی وظیفه اجرای مقررات را برعهده دارد، یعنی اگر آموزش و مهندسی ترافیک موثر نبود، توسط راهنمایی و رانندگی جریمه یا توقیف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تفکیک وظایف در افکار و ذهنیت عمومی صورت نگرفته و تصور می‌شود که تمام مباحث ترافیکی به راهنمایی و رانندگی مربوط می‌شود.

فاخری اضافه کرد: در خرم‌آباد ۳۴۰ هزار خودرو و در کل ۴۵۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شماره‌گذاری‌شده در این شهر داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با بیان اینکه یکی از راه‌های حل معضل ترافیک احداث پل است، افزود: در گذشته برای حل معضل ترافیک در خیابان شریعتی و کوی فلسطین نیاز به حضور تعدادی مامور راهنمایی و رانندگی بود، اما شهرداری با احداث پل مشکل ترافیک آن منطقه را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: در کلان شهرها در اکثر تقاطع‌ها زیرگذر یا روگذر احداث شده، اما در استان لرستان تعداد زیرگذرها و روگذرها بسیار کم است.

فاخری بیان کرد: یکی دیگر از هسته‌های اصلی ترافیکی شهر خرم‌آباد از چهارراه بانک تا مطهری است. این منطقه به دلیل تمرکز زیاد اصناف مختلف به یکی از جاذبه‌های سفر تبدیل شده و مراجعه مردم به این منطقه زیاد است.

وی ادامه داد: خرم‌آباد شهری تک هسته‌ای بوده و مردم به این هسته مرکزی گسیل می‌شوند و لذا در ساعاتی خصوصا بعدازظهر ترافیک این منطقه قفل می‌شود و ما مجبوریم تعداد زیادی مامور در این منطقه قرار دهیم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه نزدیک ۶۰ درصد فوتی های ناشی از تصادفات مربوط به عابرین پیاده است، افزود: البته در مجموع نسبت به پارسال ۳۷ درصد کاهش فوتی داشتیم اما یک فوتی هم زیاد است.

وی یادآور شد: اکثر عابران پیاده فوت شده، افراد مسن و بالای ۶۵ سال سن هستند، که با توجه به محدودیت‌های حرکتی که دارند می‌طلبد شهرداری‌ها در خصوص ایجاد گذرگاه‌های ایمن، مطمئن و مناسب این افراد اقدام کنند.

فاخری تصریح کرد: ۴۴ درصد دلایل تصادفات عدم توجه راننده به جلو است. همچنین نبود گذرگاه‌های ایمن از جمله دلایل اصلی تصادفات است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز