خبرگزاری کار ایران

320 هزار مترمربع از زمین‌های دولتی استان مرکزی رفع تصرف شد

320 هزار مترمربع از زمین‌های دولتی استان مرکزی رفع تصرف شد
کد خبر : ۱۵۴۵۲۹۸

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 320 هزار و 566 مترمربع از زمین‌های دولتی استان به ارزش 358 میلیارد ریال رفع تصرف شد. برای رفع تصرف این میزان اراضی 1650 مورد گشت خودرویی حفاظت از اراضی انجام شده است.

به گزارش ایلنا، قاسم معصومی افزود: در حوزه اجرای احکام رفع تصرف زمین‌های دولتی، در تمام سطح استان مرکزی، شهرستان ساوه با 426 هزار مترمربع رهاسازی اراضی دولتی، رتبه نخست استان را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت در حوزه رفع فوری و مقابله با تصرف زمین نیز 26 فقره پرونده به میزان 11 هزار و 180 مترمربع زمین به ارزش 704 میلیارد ریال رفع تصرف کردند که در این شاخص شهرستان ساوه با 19 فقره در رتبه نخست قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی به تعداد پرونده‌های رفع تصرف زمین در سطح این استان اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر 22 فقره پرونده تصرف زمین در سطح استان دست بررسی است.

معصومی بیشترین موارد تصرف زمین اشاره داشته و تصریح کرد: بیشترین موارد تصرف زمین در سال‌های اخیر مربوط به ساخت‌وساز مسکن است که در این راستا با توجه‌ به شرایط خاص شهرستان ساوه، بیشترین تصرف زمین در چند سال اخیر مربوط به این شهرستان بوده است.

وی به مهمترین دلایل زمین‌خواری در ساوه اشاره کرده و در این رابطه بیان داشت: زیاد بودن اراضی دولتی، مهاجرپذیر بودن و نزدیکی به استان‌هایی نظیر قم، تهران، البرز، از اصلی‌ترین دلایل بالابودن زمین‌خواری در شهرستان ساوه است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی تأکید کرد: حفظ اراضی دولتی اهمیت بسیاری در توسعه پایدار و حفظ حقوق عمومی دارد. اراضی دولتی منابع ارزشمندی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها هستند و نگهداری و محافظت از آنها ضروری است.

معصومی به ضرورت اهمیت حفظ اراضی دولتی و مبارزه با تصرف زمین اشاره کرده و ابراز داشت: حفظ اراضی دولتی و جلوگیری از تصرف زمین می‌تواند از رشد فساد و تبعیض در تخصیص منابع عمومی جلوگیری کند. در این راستا باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: محافظت از اراضی دولتی و مبارزه با تصرف زمین می‌تواند به استفاده بهینه از منابع‌طبیعی و اجتناب از اتلاف منابع منجر شود. این موضوع مسئولیتی مشترک و اجتماعی است که به یاری‌رسانی، همت و همکاری تمامی افراد و نهادهای مربوطه نیاز دارد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی همچنین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین به همراه نظارت مداوم و همکاری بین نهادها می‌تواند در کاهش تصرف زمین، حفظ اراضی دولتی و ارتقاء شفافیت و دقت در فرایند نظارت و پایش اراضی عمومی مؤثر باشد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز