خبرگزاری کار ایران

مدیر شیلات و امور آبزیان استان:

15 درصد آبزیان زینتی کشور در قزوین تولید می‌شود

15 درصد آبزیان زینتی کشور در قزوین تولید می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۵۰۱۹

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میزان تولید ماهی زینتی در قزوین حدود ۱۵ درصد از کل تولیدات آبزیان زینتی کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود قبادی گفت: قزوین با تولید سالانه ۵۲ میلیون و ۴۶۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی یکی از قطب‌های مهم صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی کشور محسوب می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بهره‌برداری رسیدن برخی از طرح‌های توسعه این صنعت در استان، این میزان در پایان امسال به بیش از ۶۴ میلیون قطعه برسد.

وی عنوان کرد: استان قزوین با این میزان تولید آبزیان زینتی در سال گذشته بعذ از اصفهان و تهران درد جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۱۸ واحد تولید و پرورش ماهیان زینتی در قالب کارگاه‌های تکثیر و پرورش صنعتی و نیمه صنعتی آبزیان زینتی و همچنین کارگاه‌های خانگی پرورش ماهیان زینتی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی در مجموع حدود ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

قبادی با بیان اینکه گردش مالی صنعت آکواریوم و آبزیان زینتی در استان قزوین بیش از یک همت (هزار میلیارد تومان) است، اظهار کرد: علاوه بر علاقه‌مندان بسیاری که به‌عنوان حیوان خانگی، محیط زندگی خود را با نگهداری این موجودات رنگارنگ و دیدنی تزیین می‌کنند، در بسیاری از اماکن تفریحی و گردشگری، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و هتل‌ها از این ماهی‌ها استفاده می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص بازارهای عرضه آبزیان زینتی تولیدی در سطح استان گف: در حال حاضر علاوه بر اینکه بخشی از نیاز‌های بازار داخل با تولیدات استان تامین می‌شود، بخشی از تولیدات نیز به کشور‌های همسایه مانند جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و افغانستان صادر می‌شود و این امر پرورش ماهیان زینتی را به فرصتی برای اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز