خبرگزاری کار ایران

شناسایی 2436 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان مرکزی

شناسایی 2436 کودک مشکوک به تنبلی چشم در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۴۳۷۹۵

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سال گذشته 50 هزار و 382 کودک در پایگاه‌های سنجش بینایی سراسر این استان مورد غربال قرار گرفتند که از این تعداد 2436 کودک مشکوک به کم‌بینایی و یا نابینایی و تنبلی چشم جهت درمان به موقع شناسایی شدند.

به گزارش ایلنا، محمود حسین‌آبادی به ضرورت پرداختن به موضوع تنبلی چشم اشاره داشته و افزود: تنبلی چشم و اختلالات بینایی در گروه‌های سنی 3 تا 6 سال از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه نیز اقدامات غربالگری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی همواره گروه‌های مختلف را از پیش و بدو تولد تا سالمندی تحت حمایت قرار می‌دهد و اقدام به غربالگری داشته و فعالیت‌های سازمان بهزیستی متمرکز بر توابخشی و توانمندسازی است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی به شاخص جهانی جمعیت نابینایان و کم‌بینایان اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: در نُرم جهانی 12 تا 13 درصد جمعیت گروه‌های معلولان جزء نابینایان و کم‌بینایان در نظر گرفته می‌شوند.

حسین‌آبادی تصریح کرد: در استان مرکزی از 33 هزار 687 معلول، تعداد 3676 نفر کم‌بینا و نابینا وجود دارند که حدود 13 درصد جمعیت معلولین استان را تشکیل می‌دهند. این شاخص در استان از نرخ جهانی پایین‌تر است که به دلیل غربالگری پیشگیرانه سازمان بهزیستی در این زمینه است.

وی بیان داشت: در راستای حمایت‌های اجتماعی سعی بر این است موضوعات توانبخشی و توانمندسازی گروه‌های هدف از جمله حمایت تحصیلی و اشتغال و کارآفرینی انجام شود. باید پیگیر بازپیوند اجتماعی باشیم و اثربخشی را افزایش دهیم. در این راستا فعالیت سمن‌ها باید تقویت شود و با استفاده از افراد اثربخش توسعه را رقم بزنیم.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تأکید کرد: در زمینه آموزش محلات و آگاه‌سازی، باید حلقه مفقوده آموزش به عنوان سواد عمومی جامعه ارتقاء پیدا کند تا تمام جامعه با موضوعات معلولیت‌ها آشنا شوند و جامعه پویا و اثربخشی را رقم بزنیم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز