خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری لرستان:

حضور اتباع بیگانه در استان منجر به اشغال فرصت های شغلی و آسیب های اجتماعی می شود

حضور اتباع بیگانه در استان منجر به اشغال فرصت های شغلی و آسیب های اجتماعی می شود
کد خبر : ۱۵۴۲۶۶۴

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری لرستان گفت: حضور اتباع بیگانه در واحدهای اقتصادی استان منجر به اشغال فرصت های شغلی، مسائل امنیتی و آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علیشاهیان در جلسه کنترل و ساماندهی اتباع بیگانه لرستان، در خصوص بکارگیری و اشتغال اتباع بیگانه در واحد‌های اقتصادی استان هشدار داد و تصریح کرد: حضور هر تبعه بیگانه غیر مجاز در کلیه دستگاههای اجرایی بویژه شهرداری ها، صنعت و معدن، واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی، اقتصادی، کشاورزی غیرمجاز تلقی می شود. 

وی افزود: شرایط و وضعیت استان طوری است بیشتر مشاغل در حوزه کشاورزی و دامپروی است و این نوع مشاغل به نوعی مشاغل سخت است و کارفرمایان تمایل دارند که از اتباع بیگانه برای این مشاغل استفاده کنند که این کار جرم است و باید شرایط را برای کارجویان این استان طوری فراهم کنند تا برای اشتغال در این حوزه تمایل نشان دهند. 

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری لرستان به حضور کشاورزان غیر بومی در لرستان اشاره کرد و افزود: اکثر این کشاورزان استان‌های همجوار با کرایه زمین‌های استان از اتباع بیگانه غیر مجاز برای کار در مزارع خود استفاده می‌کنند که در صورت شناسایی مالکین زمین و کارفرمایان جریمه خواهند شد. 

علیشاهیان به ضعف فرهنگ کار در استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی باید در خصوص تغییر نگرش و فرهنگ کار تلاش کنند، چرا که کار فقط پشت میز نشینی و نگهبانی نیست و کارفرمایان نیز نباید شرایط سخت و بدون امکانات را برای کارجویان استان فراهم کنند. 

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه غیر مجاز علاوه بر اشغال فرصت‌های شغلی مسائل امنیتی و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای جلوگیری از به کارگیری و اشتغال اتباع خارجی در مشاغل حساس و مهم از جمله کارخانجات و امثال آن اهتمام لازم را بکار ببندند که به شدت و دقت مورد رصد قرار خواهند گرفت و در صورت بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز توسط کارفرمایان در مرحله اول جریمه سنگین و مرحله دوم به مرجع قضائی معرفی می‌شوند، در این باره گشت‌های مشترکی نیز وجود دارد که به جد و مستمراً بر اساس گزارش‌های مأخوذه از مراجع و دستگاه‌های اداری و نیز گزارشات مردمی نسبت به بررسی و رصد مراکز مختلف اقدام می‌کند. 

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری لرستان تصریح کرد: کارفرمایان در صورت نیاز به نیروی کار می‌توانند با مراجعه به ادارات کار استان و کاریابی‌های با توجه به نوع کار خود نسبت به بکار گیری و اشتغال کارگران بومی اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز