خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی مطرح کرد؛

همراهی صنعت، تاریخ و فرهنگ برای آینده‌ای پایدار / راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور

همراهی صنعت، تاریخ و فرهنگ برای آینده‌ای پایدار / راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور
کد خبر : ۱۵۴۲۲۹۹

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور محلات خبر داد و گفت: ایجاد کمپین حفاظت از آثار تاریخی از مهمترین اهداف حضور این اداره‌کل در نمایشگاه سنگ نیم‌ور است.

به گزارش ایلنا، محمود مرادی نراقی افزود: این پویش، نمادی از مسئولیت‌پذیری در صنعت سنگ است. به این باور رسیده‌ایم که بهره‌برداری از منابع‌طبیعی نباید به بهای تخریب فرهنگ و تاریخ و طبیعت انجام شود. بلکه همزمان با آن می‌توان از طریق راهکارهای نوآورانه و پایدار، به رشد صنعت و حفظ تاریخ و طبیعت دست یافت.

وی ادامه داد: نمایشگاه سنگ نیم‌ور فرصت مناسبی را برای معرفی این پویش به جامعه صنعت‌گران و متخصصان حوزه سنگ و معدن فراهم کرده است. تغییر نگرش فعالان صنعت سنگ و ایجاد یک تعامل مثبت میان صنعت، تاریخ و فرهنگ از اهداف شرکت در نمایشگاه سنگ نیم‌ور برای ساختن آینده‌ای پایدار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: این استان میزبان چندین هزار سنگ‌نگاره تاریخی فرهنگی است. استخراج سنگ‌ها ممکن است ناخواسته به طبیعت بکر و آثار تاریخی و فرهنگی آسیب وارد کند. بر این اساس معدن‌کاران و فعالان صنعت سنگ با آسیب‌های احتمالی در این حوزه آشنا می‌شوند.

مرادی نراقی تصریح کرد: مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در سال جاری برای نخستین بار در نمایشگاه سنگ نیم‌ور حضور پیدا کرده و در این غرفه به معرفی ارزش‌های فرهنگی و تاریخی سنگ نگاره‌هایی که بیش از 35 هزار سال قدمت دارند پرداخته است.

وی بیان داشت: این اداره‌کل با حضور در این نمایشگاه به معرفی پیشینه تاریخی سنگ‌ها پرداخت. همچنین چگونگی استفاده از ابزار سنگی توسط انسان‌های اولیه به نمایش گذاشته شد و معدن‌داران و علاقه‌مندان به این حوزه را با فرهنگ و تاریخ سنگ آشنا شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تأکید کرد: در این نمایشگاه موارد متعددی برای آگاهی‌بخشی به شرکت‌کنندگان درباره اهمیت مسئولیت‌پذیری در صنعت سنگ و ترویج مفاهیم پاسداشت فرهنگ و تاریخ و مستندسازی روش‌های سنتی استخراج سنگ ارائه شد.

مرادی نراقی ابراز داشت: نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت سنگ در کشور است که هر ساله در محلات برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از مکان‌های ایده‌آل برای تبادل اطلاعات و برقراری همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط با استخراج، فرآوری و صادرات سنگ‌ است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز