خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از سه بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

بهره‌برداری از سه بنای تاریخی و فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
کد خبر : ۱۵۴۱۷۸۴

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌برداری سه بنای تاریخی و فرهنگی در این استان از طریق مزایده عمومی واگذار می‌شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی که مؤسسه‌ای وابسته به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، در نظر دارد سه مجموعه تاریخی در این استان را براساس مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به‌صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری مدت معین از طریق سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir و براساس تشریفات مزایده به اشخاص (حقیقی و حقوقی) واجد شرایط واگذار کند.

وی افزود: این بناها شامل "قلعه صمصام‌السلطنه" در شهرستان کیار، "قلعه اسفندیارخان بختیاری" و "قلعه سورک" در شهرستان فرخ‌شهر است.

جیلان بهره‌برداری "قلعه اسفندیارخان بختیاری" در فرخ‌شهر را با کاربری اقامتی، پذیرایی و گردشگری با رویکرد سلامت اعلام و تصریح کرد: هزینه مرمت این بنا ۳۳۹ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۴ ماه، اجاره ماهانه ۸۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۶ سال است.

وی بهره‌برداری "قلعه صمصام‌السلطنه" در شلمزار مرکز شهرستان کیار را با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی دانست و یادآور شد: هزینه مرمت این بنا ۲۸۸ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۲ ماه، اجاره ماهانه ۴۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۴ سال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری "قلعه سورک" در شهرستان فرخ‌شهر را با کاربری فرهنگی، خدماتی، پذیرایی و قامتی دانست و اظهار داشت: هزینه مرمت این بنا ۲۹۷ میلیارد ریال، مدت زمان مورد نیاز مرمت ۲۴ ماه، اجاره ماهانه ۳۰ میلیون ریال و مدت زمان بهره‌برداری آن ۲۰ سال است.

وی گفت: تمامی مراحل برگزاری مزایده از دریافت اسناد مزایده تا ارائه پیشنهاد مزایده‌گران و همچنین کمیته فنی و بازرگانی در زمان بازگشایی پاکت‌ها، از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir انجام خواهد شد.

جیلان تأکید کرد: به‌همین منظور علاقه‌مندان به شرکت در تمامی مزایدات و مناقصات صندوق توسعه و احیاء مراحل ثبت‌نام در سایت یاد شده و دریافت گواهی امضای الکترونیکی را انجام دهند.

وی افزود: تمامی واجدان صلاحیت و درخواست‌کنندگان می‌توانند تا ساعت 19 روز سه‌شنبه 24 مهرماه جاری اسناد مزایده را از سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir یا پایگاه اینترنتی صندوق توسعه و احیاء (https://chre.ir) و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات و مزایدات (https://iets.mporg.ir) دریافت کرده و براساس زمان‌بندی ذیل مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به درج پاکت‌ها در سامانه تدارک الکترونیکی دولت (ستاد) به آدرس www.setadiran.ir اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مهلت تسلیم پیشنهادهای مرتبط با این مزایده پنجم آبان‌ماه سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: پیشنهادهای واصله ساعت 9 صبح روز یکشنبه شِشم آبان‌ماه سال‌جاری در کمیسیون مزایده واقع در خیابان جمهوری، میدان بهارستان، عمارت تاریخی مسعودیه، سالن جلسات و از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) باز و خوانده می‌شود.

جیلان اظهار داشت: متقاضیان شرکت در این مزایده در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱6 و ۰۲۱۳۳۹۹۲۰۱7 داخلی 326 مربوط به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و یا شماره تلفن‌های ۰۳۸۳۳۳۴۹۷۶۳ و ۰۳۸۳۳۳۴۲۹۱۲ مربوط به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تماس بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز