خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی توسط شهرداری شیراز؛

ماشین آلات جدید عمرانی و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی رونمایی شد/ بهره‌برداری از مرکز همایش‌های کلانشهر شیراز

ماشین آلات جدید عمرانی و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی رونمایی شد/ بهره‌برداری از مرکز همایش‌های کلانشهر شیراز
کد خبر : ۱۵۴۱۳۹۵

آیین رونمایی از ماشین آلات جدید عمرانی، خدمات شهری، تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این مراسم اظهار داشت: مرکز همایش‌های شهر راز دارای فضا‌های مختلفی با ظرفیت یکهزار نفر است که تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه صدا و تصویر را در خود جای داده است.

محمد امین افزود: عملیات اجرایی این مرکز آبانماه ۱۴۰۲ آغاز شد و کمتر از یکسال به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به وجود یک سالن آمفی تئاتر به ظرفیت ۶۰۰ نفر در فضایی به متراژ ۱۴۰۰ مترمربع در این مرکز، گفت: ۲۴ بلندگو در این سالن استفاده شده است.

معاون عمرانی و فنی شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین این مرکز متشکل از سالن جلسات مدیران، یک سالن جلسات و کنفرانس به ظرفیت ۲۵۰ نفر در فضایی به متراژ ۷۸۰ متر مربع است. ساخت سالن غذاخوری نیز ظرف دو سه ماه آینده در این مرکز به اتمام می‌رسد.

امین همچنین از رونمایی ۲۳ دستگاه ماشین الات حوزه عمرانی شهرداری همزمان با این مراسم خبر داد.

به روز کردن تجهیزات حوزه آتش‌نشانی شیراز جهت تاب‌آوری و ایمنی شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این مراسم گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح جامع اطفاء حریق و ایمنی شهرداری شیراز در شورای ششم به درستی سیاست‌گذاری شد و بر اساس فصل نهم این طرح موظف هستیم به صورت سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب‌آوری و ایمنی شهر، ماشین‌آلات و تجهیزات حوزه آتش‌نشانی را به روز کنیم.

روح‌الله خوشبخت با بیان اینکه امروز در کنار افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری شاهد رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات حوزه آتش‌نشانی هستیم، افزود: سالیانه با توجه به وسعت شهر شیراز و در جهت تاب‌آوری و ایمنی شهر باید تجهیزات حوزه آتش‌نشانی را به روز کنیم که در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ تیم غواصی، کوهستان و مواد خطرناک در حوزه آتش‌نشانی است، ادامه داد: در حوزه کوهستان تجهیزات به روز دنیا توسط سازمان خریداری شده است.

خوشبخت با بیان اینکه در فاز اول ۹۰ میلیارد تومان رونمایی شد و امروز هم فاز دوم رونمایی خواهد شد،یادور شد: در فاز دوم حدود ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات رونمایی می‌شود و تا پایان سال و دهه فجر نردبان ۵۶ متری و سایر ماشین‌آلاتی که در این حوزه نیاز است جهت رفاه شهروندان به سازمان افزوده خواهد شد.

وی گفت: ناوگان حوزه آتش‌نشانی در شهر شیراز ۱۴۴ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین دارد که برنامه‌ریزی کرده است در سال ۱۴۰۳ با پشتیبانی حوزه مالی _ اقتصادی ۲۹ ماشین‌آلات مختلف به این سازمان افزوده شود.

ماشین آلات جدید عمرانی و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی رونمایی شد/ بهره‌برداری از مرکز همایش‌های کلانشهر شیراز

امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز است

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: شهرداری شیراز در ابعاد مختلف پروژه‌های مختلف را به روش‌های مختلفی ارائه می‌کند.

رضا محمدیان با بیان اینکه در آینده نزدیک محور جنوبی آزادراه آیت الله حائری شیرازی و دور برگردان اردیبهشت و در مرحله بعد زیر گذر گویم افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: پروژه‌های مختلف در گوشه و کنار شهر در حال عملیات است و امسال سال شکوفایی عمرانی و توسعه زیرساختی شهر شیراز خواهد بود.

افزوده شدن ۳۸ درصد به سرانه کتابخانه‌های عمومی فارس

معاون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایت‌های شورا و شهرداری شیراز، گفت: ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شرق شیراز در فرهنگسراهای شهروند، بهمن بیگی و حکمت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی به بهره‌برداری رسید.

محمد علی چوبینی با بیان اینکه ۹ کتابخانه مشارکتی در دیگر فرهنگسراها داریم، تصریح کرد: با این اتفاقات، ۳۸ درصد به سرانه کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزوده شد.

وی با بیان اینکه ۲ روز قبل، ۴۰ عنوان متر کتاب رونمایی شد، اظهار کرد: این کتابخانه‌های بزرگ مقیاس هم فضای مطالعه عمومی و هم فضای مطالعه تخصصی و پژوهشی دارند.

چوبینی در ادامه سخنان خون از کتابخانه سیار خبر داد و گفت: قرار است اتوبوس کتاب در قالب کتابخانه سیار به مناطق کم برخوردار ارائه خدمات دهند.

ماشین آلات جدید عمرانی و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی رونمایی شد/ بهره‌برداری از مرکز همایش‌های کلانشهر شیراز

افزوده شدن ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات به سازمان آتش‌نشانی شیراز

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات را به ناوگان خود افزوده است.

هادی عیدی‌پور با بیان اینکه در فاز دوم رونمایی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات را به ناوگان خود افزوده است، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی در راستای اجرای طرح جامع اطفاء حریق شهری که از سال ۱۴۰۰ در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد، برش‌های بودجه مختلفی را برای سال‌های آتی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و ادامه این برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۳ اتفاق افتاد و امروز شاهد رونمایی از ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی هستیم.

عیدی‌پور افزود: خودروی ۶ تنی با کاربری آتش‌نشانی ۲ منظوره اطفاء و نجات و همچنین خودروی ۸ تنی با کاربری آتش‌نشانی ۲ منظوره اطفاء و نجات و تعدادی از تجهیزات تیم تخصصی کوهستان خریداری شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، تصریح کرد: تجهیزات نجات ارتفاع و نجات چاه بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه است و تیم تخصصی ما که کل استان فارس را پوشش می‌دهند تجهیزات کاملی دارند و ارتقای فنی خوبی پیدا کرده است.

عیدی‌پور اظهار کرد: تعداد ۴ دستگاه دوربین حرارتی به تجهیزات سازمان اضافه شده است این دوربین‌های حرارتی برای آتش‌سوزی‌ها استفاده شده و کانون حریق را نشان می‌دهد و برای پایش چادرهای مسافرتی مسافرینی که در نوروز به شهر شیراز مراجعه می‌کنند بسیار کاربرد دارد و می‌تواند منابع آتش‌زا و شعله‌های باز که در چادر استفاده می‌شود را کشف کرده و از گاز گرفتگی پیشگیری کند اما بیشترین استفاده آن برای آتش‌سوزی‌ها است که بتوانیم کانون حریق را پیدا کرده و در اتباع حریق و نجات جان شهروندان تسریع شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴ میلیارد تومان تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در ایستگاه عملیاتی توزیع شده است و همکاران برای فصل زمستان می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز