خبرگزاری کار ایران

افزایش 8 درصدی مسافران آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته

افزایش 8 درصدی مسافران آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته
کد خبر : ۱۵۴۱۱۸۳

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی گفت: آمار اقامت و اسکان گردشگران و مسافران استان طی شش ماه اول سال جاری با افزایش 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا، احمد حمزه زاده روز پنجشنبه، ۱۹ مهرماه در نشست خبری به مناسبت یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، گفت: همچنین آمار تردد خودروهای با پلاک غیربومی در سال جاری ۱۱ میلیون و ۵۳۰ دستگاه خودرو به استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

وی با تشریح آمار اماکن پربازدید استان آذربایجان شرقی، گفت: تا به امروز شاهد ۸۵۰ هزار مورد بازدید از موزه‌های آذربایجان شرقی بودیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۶ درصدی همراه است.

حمزه زاده با بیان اینکه روستای تاریخی کندوان پربازدیدترین مکان تاریخی در استان بوده که طی سال گذشته به ثبت ملی رسیده است، افزود: کلیسای سنت استپانوس با بیش از ۲۰۰ هزار بازدید در مقام دوم ، موزه‌ی آذربایجان با ۷۵ هزار بازدید سوم ، موزه‌ی قاجار با ۶۸ هزار مورد و مسجد کبود با ۵۷ هزار نفر بازدید در جایگاه چهارم و پنجم بودند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به موضوع مورد تاکید و پرچالش روزهای اخیر استان خاطرنشان کرد: شوش قوم ما وظیفه داریم تا از این مکان طبیعی خاص حفاظت کنیم، مرجع صدور مجوز ما نیستیم پس ما اجازه‌ای برای برداشت و بهره برداری از این منطقه را نداده‌ایم.

حمزه زاده با تاکید بر اینکه شوش قوم یک عرصه طبیعی و جاذبه گردشگری خاص در منطقه آذربایجان هست که در منطقه کوهستانی شاهد یک کویر هستیم ، گفت: ما به شورای تامین اعلام کردیم که برداشت شن و ماسه این منطقه عرصه طبیعی منحصربفرد را از بین می برد، اما چون عرصه غیرثبتی است میراث امکان ورود قانونی ندارد.

وی افزود: متولی عرصه طبیعی منابع طبیعی است و منابع طبیعی و محیط زیست و میراث فرهنگی اعلام کرده اند در این محل برداشت نباید صورت بگیرد، اما اداره کل صمت عمل نمی‌کند و به این اصول پایبند نیست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز، این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی آثار، مزیت ها و ظرفیت های این ۲ حوزه مهم فرهنگی و اجتماعی کشور بیان کرد و افزود: حضور تعداد هشت کشور خارجی و ۲۸ استان در این ۲ نمایشگاه قطعی شده است و رایزنی ها برای حضور استان های خراسان شمالی، ایلام و کهکیلویه و بویراحمد نیز ادامه دارد.

وی افزود: ۲۲۰ غرفه‌ی صنایع دستی، ۷۰ غرفه‌ی گردشگری و ۶۰ غرفه‌ی جانبی در این نمایشگاه برپا می‌شود، هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه معرفی پتانسیل‌های گردشگری آذربایجان شرقی است.

حمزه زاده خاطرنشان کرد: ۱۷ خبرنگار خارجی در کنار ۳۸ خبرنگار ملی از کشورهایی چون چین، ترکیه و ارمنستان و آذربایجان برای پوشش اخبار این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی مجموع غرفه های نمایشگاه های گردشگری و صنایع دستی تبریز را ۳۵۰ مورد اعلام و اضافه کرد: این ۲ نمایشگاه در مساحت 11 هزار مترمربعی در قالب سه سالن پروین اعتصامی مختص صنایع دستی، شهریار متعلق به گردشگری و سالن آذربایجان مختص خودروهای کلاسیک و تجهیزات گردشگری برگزار می شود.

براساس این گزارش، سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری و یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز