خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط‌زیست مرودشت خبرداد؛

آثار مخرب رها‌سازی سموم کشاورزی بر یک هزار و ۲۰۰ گونه از پرندگان

آثار مخرب رها‌سازی سموم کشاورزی بر یک هزار و ۲۰۰ گونه از پرندگان
کد خبر : ۱۵۴۰۷۹۴

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت نسبت نسبت به رها‌سازی سموم کشاورزی در عرصه‌های طبیعی هشدار داد.

به گزارش ایلنا،  یوسف حسنی  با بیان اینکه امروزه با وجود آگاهی نسبت به اهمیت حفاظت از گونه‌های زیستی  یکهزار و ۲۰۰ گونه از پرندگان در روند تهدید انقراض هستند؛ افزود:  گفت: توسعه زندگی شهرنشینی و صنعتی موجب شده که در سه تا چهار قرن گذشته ۱۲۰ تا ۱۳۰ گونه پرنده از بین برود.

وی ادامه داد: علاوه برشکار، تخریب زیستگاه وتصادفات جاده‌ای که مهمترین عوامل تهدید حیات‌وحش محسوب می‌شوند مواردی چون رها‌سازی سموم کشاورزی و یا استفاده از آنها به‌عنوان طعمه مسموم برای کنترل جمعیت آفات نباتی وهمچنین رها‌سازی لاشه پرندگان وحیوانات اهلی در محیط‌زیست باعث انتقال بیماری وآسیب غیرقابل جبرانی به حیات‌وحش می‌شود.

حسنی افزود:این اقدام ممکن است باعث به خطر افتادن گونه‌هایی شود که در راس هرم غذایی وچرخه زیستی حیات‌وحش قراردارند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت شهروندان را به رعایت این موارد مهم توصیه کرد و گفت: برای حفظ حیات‌وحش شهرستان از کشاورزان ودامداران، مرغداران درخواست می‌شود تا از رها‌سازی سموم، لاشه پرندگان وحیوانات اهلی وبیمار در طبیعت که اقدامی غیر قانونی است خودداری کنند.

‌رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مرودشت یادآور شد: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی هر‌ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است، آمار‌ها نشان می‌دهد سالانه حدود ۲ میلیون بال پرنده مهاجر وارد ایران می‌شود که از تنوع بالایی برخوردارند، به نظر می‌رسد بیش از ۱۶۰ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی برای زمستان گذرانی وارد کشور می‌شوند.

حسنی گفت: مسائل مختلفی مانند شکار بی‌رویه، خشکسالی، خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها، تغییرات اقلیمی و ورود پساب‌های آلوده به طبیعت حیات پرندگان را تهدید می‌کند و به نظر می‌رسد که پرندگان چه در کشور ما و چه در دنیا حال و روز خوبی ندارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز