خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

به صدا درآمدن زنگ خطر ساختمان‌های ناایمن در کشور

به صدا درآمدن زنگ خطر ساختمان‌های ناایمن در کشور
کد خبر : ۱۵۴۰۷۱۸

مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: زنگ خطر ساختمان‌های ناایمن در کشور به صدا درآمده که این مسئله می‌تواند ایمنی کشور را تحت‌تأثیر قرار دهد. متأسفانه به غیر از شهرهای بزرگ در بسیاری از شهرهای کوچک نیز وضعیت ایمنی ساختمان‌ها خوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود احمدی در مراسم آغاز به کار نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی با موضوع ضوابط و مقررات ایمنی شهری در سالن همایش‌های پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک، افزود: پیشگیری از چند جهت باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از آنها ضوابط و مقررات و مبحث سوم مقررات ملی ساختمان است.

وی ادامه داد: با اجرای سیستم‌های ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌ها، اگر حریقی رخ دهد، در شروع حادثه مدیریت و خسارت کمتری ایجاد می‌شود. یکی از معضلات کنونی کشور نظارت بر ایمنی بعد از صدور پایان کار است که باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: تکلیف قانونی تمامی ذینفعان به ویژه شهرداری‌ها و آتش‌نشانی‌ها در حوزه نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها در فرایند از مرحله ساخت تا بهره‌برداری به درستی مشخص نشده و نحوه عمل شهرداری‌ها و سازمان آتش‌نشانی‌ها متفاوت است.

احمدی تصریح کرد: در برخی شهرها آتش‌نشانی ورود جدی با ضوابط و دستورالعمل‌های جدی دارد و بر فرآیند نقشه‌های ایمنی و آتش‌نشانی و تصویب آنها نظارت می‌کنند، اما در برخی دیگر از شهرها وضعیت اینگونه نیست. چنین شرایطی چندگانگی در اقدامات وجود دارد، خوب نیست و باید اصلاحات اساسی صورت گیرد.

وی بیان داشت: باید تلاش شود در زمینه ایمنی ساختمان‌ها، یک وحدت و یکپارچی در کشور ایجاد شود. همچنین تلاش‌ها به کار گرفته شود تا در زمینه ایمنی و نظارت بر ساختمان‌ها ورود جدی‌تری صورت گیرد، چرا که باعث می‌شود حوادث کمتری اتفاق بیفتد.  

مدیرکل دفتر محیط‌زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأکید کرد: در سازمان دهیاری‌های کشور مقرر شده است که در این موضوعات ورود جدی شود و در این راستا آموزش و دوره‌های آموزشی کامل و مدونی را در تمامی موضوعات به ویژه پیشگیری با جدیت پیگیری شود.

احمدی ابراز داشت: از بین 1470 شهر کشور که مدیریت شهری در آنها حاکم است، 120 سازمان فعال آتش‌نشانی وجود دارد. بر اساس قانون شهرداری، اطفای حریق و نظارت بر ایمنی و نجات جان و اموال انسان‌ها در برابر حریق بر عهده شهرداری‌ها است. این مهم در روستاها برعهده دهیاری‌ها است.

وی اضافه کرد: 64 هزار آبادی در کشور وجود دارد که 39 هزار از آنها واجد مدیریت روستایی و دهیاری است. حدود 1850 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرها و 950 پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای کشور فعالیت دارند. سالانه 250 هزار حریق و حادثه توسط آتش‌نشانی‌ها در کشور اطفاء و مدیریت می‌شود که این آمار زیادی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز