خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح «مترو کتاب» در 5 ایستگاه مترو شیراز

اجرای طرح «مترو کتاب» در 5 ایستگاه مترو شیراز
کد خبر : ۱۵۴۰۵۰۳

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: طرح مترو کتاب در ۵ ایستگاه شهید دوران، میدان ولیعصر(عج)، میدان امام حسین(ع)، ایستگاه میدان نمازی و میرزای شیرازی اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، محمد علی چوبینی در آیین رونمایی از ۴۰ عنوان مترو کتاب که در فرهنگسرای کتاب برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یا این مضمون که فرهنگ همچون هوا است، اظهار کرد: فرهنگ در عین پیچیدگی اما بسیار ساده است و نیازمندیم فرصت هم نشینی با فعالین این حوزه بیشتر شود و این اتفاق باید رقم بخورد.

وی افزود: اگر بتوانیم فرصت هم نشینی را فراهم کنیم باید هفته ها خرده رویدادها برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز تصریح کرد: یک شهر را به رویدادهای آن می شناسند. این در حالی است که همواره به دنبال برگزاری رویدادهای بزرگ هستیم. اما باید رویدادهای کوچک را برگزار کنیم که عیار آن را شرکت کنندگان آن در بر می گیرند.  

چوبینی با اشاره اینکه کتاب جز اولویت های سازمان فرهنگی شهرداری است، خاطر نشان کرد: در توسعه زیر ساختی کتابخانه های عمومی شهر شیراز احداث ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب این کلان شهر در 3 فرهنگسرای شهروند، حکمت و بهمن بیگی در دستور کار قرار  گرفت که به زودی به بهره برداری می رسند. 

وی ادامه داد: بهره برداری از این ۳ کتابخانه عمومی کار بزرگی برای شیراز است که در اذهان باقی خواهد ماند. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با ابراز امیدواری از این موضوع که کتابخانه های سیار  و مشارکتی راه اندازی شود، اظهار کرد: اجرای تورهای کتاب خانه گردی در فرهنگسراها ویژه جوانان و‌ نوجوانان یکی از برنامه هایی است که دنبال می شود.  

چوبینی افزود: در سطح کشور نمایندگی های متعددی برگزار می شود اما هیچ نمایشگاهی شلوغ تر از نمایشگاه کتاب نیست و برای مردم این نمایشگاه لذت بخش است.

وی با اشاره به رونمایی از طرح مترو کتاب، تصریح کرد: این اقدام فرهنگی کار بزرگی است و تاکید ویژه ای شد تا در فرهنگسرای کتاب برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه فرهنگسراها بسیار مهم هستند و باید رویدادهای مهم در آن ها اتفاق بیافتد، خاطر نشان کرد: فرهنگسرای کتاب خانه اهل کتاب است و در این روند معتقدیم باید توسعه و اتفاقات مهم رقم بخورد.  

چوبینی ادامه داد: با بررسی که صورت گرفت دریافتیم شهر شیراز در حوزه المان کتاب فقیر است. لذا فراخوان طراحی المان های کتاب اعلام شد. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اضافه کرد: مردم شیراز مردمی فرهیخته و با فرهنگی هستند و این دست از برنامه ها برای این شهر پیش بینی شده است اما فرآیندهای قانونی کند پیش می رود اما با تلاشی که در این عرصه داریم تا حد توان خدمتگذار شهروندان خواهیم بود.

 پروژه مترو کتاب از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این کلان شهر کلید خورد و در این اقدام فرهنگی ۴۰ عنوان کتاب در ۵ بخش تقسیم بندی شده است که ۷ عنوان کتاب در حوزه دین و معنویت، ۹ عنوان در حوزه مهارت های اجتماعی، ۶ عنوان در حوزه شیرازشناسی، ۸ عنوان در حوزه شعر و داستان و ۱۰ عنوان کتاب اختصاصی ویژه رده های کودکان و نوجوان است.

گفتنی است، در فاز اول اجرای این طرح تلاش شده است  تا این ۴۰ عنوان کتاب حوزه های مختلف را در بر گیرد. همچنین از این ۴۰ عنوان کتاب از هر کدام، هزار نسخه  چاپ می شود و با ایجاد سازه های بسیار زیبا در مترو شیراز در ۵ ایستگاه شهید دوران، میدان ولیعصر(عج)، میدان امام حسین(ع)، ایستگاه میدان نمازی و میرزای شیرازی این کتاب ها قرار داده می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز