خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان:

استان همدان دارای 61 مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی است

استان همدان دارای 61 مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی است
کد خبر : ۱۵۴۰۲۳۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: این استان دارای ۶۱ مرکز آموزش مهارت جوار کارگاهی است که آموزش های مهارتی را در محیط کار به متقاضیان آموزش می دهند.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب مختاران روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز آموزش بین کارگاهی شرکت تیزرو پرش در شهرک صنعتی ویان افزود: یکی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای گسترش آموزشگاه های بین کارگاهی با هدف  بین جامعه و جویندگان کار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

این مسوول اظهار کرد: این مراکز نیروی کار ماهر را تربیت کرده و آماده ورود به بازار کار می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان گفت: کارکنان صنایع و اتحادیه ها با ارتقای سطح دانش فنی نیروهای کار، صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی بین کارگاهی کنند.

مختاران اضافه کرد: مراکز جوار کارگاهی با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمندسازی نیروهای شاغل صنایع و صنوف راه اندازی می شوند.

وی با اشاره به نیاز صنایع به نیروی کار ماهر،افزود: ضرورت ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان گفت: آموزش مهارت نیروهای شاغل مزیتی برای افزایش انگیزه در کارکنان است و افزایش تولید و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی را نیز در بر دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر نیرو جوشکاری،برشکاری و تولید قطعات موتورسیکلت در مراکز بین کارگاهی فعال هستند،ادامه داد: ۶۱ نیرو نیز در مرکز بین کارگاهی شرکت تیزرو پرش در حال کسب مهارت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان تاکید کرد: ایجاد و توسعه مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی تاثیر بسزایی در ارتقای توان فنی و اشتغال‌پذیری افراد در حوزه های مختلف صنعت دارد.

مختاران اضافه کرد: این مراکز در کنار صنایع علاوه بر رونق بخش‌یدن به حوزه تولیدی زمینه افزایش سطح مهارت کارگران و شاغلان واحدهای اقتصادی را فراهم می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز