خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین:

برای کاهش بازماندگان از تحصیل در قزوین تا پایان مهر اقدام شود

برای کاهش بازماندگان از تحصیل در قزوین تا پایان مهر اقدام شود
کد خبر : ۱۵۴۰۰۴۶

معاون دادستان قزوین گفت: لازم است اتاق عملیاتی متشکل از همه دستگاه‌های اجرایی متولی امر در اداره کل آموزش و پرورش و یا اداره کل امور اجتماعی استانداری تشکیل و نسبت به کاهش جدی آمار بازماندگان از تحصیل تا پایان مهر ماه اقدام شود.

به گزارش ایلنا، درویش حداد با اشاره به اهمیت توجه به موضوع بازماندگان از تحصیل گفت: بازماندن از تحصیل و یا ترک تحصیل  یک آسیب اجتماعی بزرگ‌ و از وضعیت‌های مخاطره آمیز برای اطفال و نوجوانان محسوب می‌شود و عوارض متعددی بر رشد و تربیت فرد و جامعه خواهد داشت.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان قزوین ادامه داد: تمهیدات بسط عدالت در برخورداری از فرصت‌های تعلیم و تربیت و تلاش جهت کاهش آمار بازماندگان از تحصیل جزء تکالیف قانونی و مستلزم بررسی، آسیب شناسی و برنامه ریزی دقیق است.

وی تاکید کرد: حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی و کاهش آمار در این حوزه مستلزم مشارکت حداکثری همه دستگاه‌های مسئول و قانون‌گرایی همه اشخاص و مدیران است.

این مقام قضایی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق ماده ۳ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، بازماندگی از تحصیل از وضعیت‌های مخاطره آمیز محسوب شده و مستلزم مداخله فوری نهادهای مسول است.

وی افزود: با توجه به اینکه فراهم نکردن موجبات تحصیل اطفال و نوجوانان و یا ترغیب به فرار از مدرسه یا ترک تحصیل و سوء استفاده ابزاری از آن‌ها در قوانین مختلف همچون قانون حمایت از اطفال و نوجوانان جرم انگاری شده؛ اداره کل آموزش و پرورش ضمن رعایت شأن اجرایی باید بر فعالیت دستگاه‌های همکار و والدین دانش‌آموزان نیز نظارت و نسبت به معرفی قانون گریزان به دستگاه قضایی اقدام کند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان قزوین عنوان کرد: به دستور دادستان مرکز استان قزوین و در راستای تسریع در صدور دستورات قضایی و به منظور افزایش دسترسی دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تسریع در تعیین تکلیف کودکانی که به سبب اختلافات خانوادگی از ثبت نام بهنگام در مدارس محروم مانده‌اند؛ نسبت به تعیین یکی از قضات مجرب دادسرای مرکز استان برای رسیدگی به این موارد اقدام شده و اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز