خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد:

گزینه غیربومی تصدی استانداری فارس منتفی شد/ ماراتن انتخاب استاندار با ۵ گزینه بومی همسو با دولت

گزینه غیربومی تصدی استانداری فارس منتفی شد/ ماراتن انتخاب استاندار با ۵ گزینه بومی همسو با دولت
کد خبر : ۱۵۴۰۰۱۵

گزینه های مشابه مجمع نمایندگان استان با ستادهای پزشکیان در فارس

ماراتن نفس گیر انتخاب استاندار فارس طی یک هفته اخیر وارد فاز جدی تری شده است؛ گروه ها و جناح های سیاسی نیز همچنان در حال مطرح کردن گزینه های خود به هیئت دولت هستند.

به گزارش ایلنا، در این میان برخی افراد در تلاش هستند تا افراد غیر بومی را بر مسند استانداری فارس بنشانند و از سویی مجمع نمایندگان استان، جناح های سیاسی و افراد تاثیر گذار استان متفق القول استاندار غیر بومی را به صلاح فارس ندانسته و بر بومی بودن آن تاکید دارند.

در آخرین واکنش جبهه اصلاحات فارس در نامه ای به رئیس جمهور خواهان انتخاب گزینه ای برای سکانداری مدیریت استان شدند که آشنایی کامل با تنگناهای مدیریتی استان و توسط نیروهای اصلاح‌طلب مورد تایید قرار گرفته باشد.

در بخشی از این نامه به دکتر پزشکیان آمده است: «انتظار داریم از میان خیل شایستگان، آنها که به صفت آشنایی کامل با تنگناهای مدیریتی استان و پایگاه مردمی و اصلاح‌طلبی ممتاز هم متصف هستند و توسط نیروهای اصلاح‌طلب مورد تایید و معرفی قرار گرفته‌اند، هرچه زودتر اصلح را برای سکانداری مدیریت استان انتخاب و معرفی فرمایید و استمرار این وضعیت تعلیق را به پایان برسانید.»

به گزارش ایلنا، این انتخاب زمانی به حاشیه می رود که هر روز نام یک گزینه برای تصدی استانداری فارس مطرح و بعد از گذشت چند روز از گردونه رقابت خارج می شود.

طی روزهای گذشته یکی از گزینه های غیر بومی که کار را برای نشستن روی صندلی استانداری فارس تمام شده می دید و به دنبال صدور حکم بود؛ دیری نپایید که خبر از دور خارج شدنش توسط نمایندگان استان مطرح شد.

از سویی دیگر خبر انتصاب یکی از نمایندگان سابق استان فارس هم طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد که بعد از چند ساعت این شایعه نیز تکذیب شد.

گزینه غیربومی تصدی استانداری فارس منتفی شد/ ماراتن انتخاب استاندار با ۵ گزینه بومی همسو با دولت

گزینه جدی غیر بومی استانداری فارس از دستور کار دولت خارج شد

از همین رو نائب رئیس مجمع نمایندگان فارس بر این باور است که  در مرحله نخست نظر نمایندگان استان بر روی استاندار بومی است.

غلامرضا توکل به ایلنا گفت: با توجه به اینکه استان پهناور فارس وزیر و عالم پرور است و فارس به لحاظ نیروی توانمند و متخصص در قله قرار دارد بنابراین با دیگر استان ها قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به اینکه عدم انتخاب وزرا پیشنهادی از استان فارس کم لطفی دولت به این استان بود، افزود: با توجه به تعداد زیاد نیروهای توانمند و با پتانسیل که توان اداره کشور را دارند حیف است که استاندار فارس غیر بومی باشد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه اینکه گزینه های غیر بومی جهت تصدی استانداری در دستور کار دولت قرار دارد، افزود:  از طرفی حدود ۵ الی ۶ نفر از نیروهای بومی استان، همسو با دولت و افراد با گرایش اعتدال و تفکر اصلاح طلبی نیز در دستور کار دولت است.

نماینده خرامه، سروستان و کوار با اشاره به اینکه گزینه جدی غیر بومی استانداری فارس هفته گذشته از دستور کار دولت خارج شد، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان به لحاظ مشورتی و بدون دخالت در کار دولت نظر مشورتی خود را که نافذ است عنوان می کند.

به اعتقاد وی استان فارس نیروهایی در تراز وزیر و حتی ریاست جمهوری دارد که متاسفانه مغفول مانده اند و ادامه داد: در دوره های گذشته سرقفلی بعضی از وزارتخانه ها مانند وزارت کشور متعلق به نیروهای بومی استان فارس بوده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه طبق اتحاد و وحدتی که میان نمایندگان استان وجود دارد اولویت تمام نمایندگان استان استاندار بومی متعهد، متخصص و جهادی است، بیان کرد: طبق تعاملی که میان دولت و مجلس وجود دارد در صورتیکه گزینه های بومی مورد توافق قرار نگرفت از گزینه های غیر بومی در سطح کشوری هم استقبال می کنیم.

توکل در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که وزیر و کارگروه کشور و هیئت دولت به نظر مشورتی نمایندگان استان توجه کنند، تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان استان ریاست ۴ کمیسیون، ۳ نواب رئیس و ۲ دبیر از کمیسیون های مجلس را در دست دارند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان اعتقاد دارد که دولت باید از حمایت نمایندگان استان فارس برخوردار باشد و زمانی که به نظر مشورتی نمایندگان فارس بی توجهی کند، انتظاری از نمایندگان نداشته باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن جلال رشیدی کوچی به عنوان استاندار فارس ادامه داد: با توجه به اینکه آقای رشیدی کوچی یکی از افتخارات استان است و به عنوان فردی متعهد،متخصص و اجرایی از حقوق مردم دفاع می کند امکان دارد که مد نظر بعضی از نمایندگان استان برای کسب کرسی استانداری فارس باشد.

گزینه غیربومی تصدی استانداری فارس منتفی شد/ ماراتن انتخاب استاندار با ۵ گزینه بومی همسو با دولت

گزینه های غیر بومی استانداری فارس منتفی شده است

 نماینده شیراز و زرقان هم با بیان اینکه طبق اطلاعاتی که در اختیار دارم گزینه های غیر بومی استانداری فارس منتفی شده است، گفت: مجمع نمایندگان در مرحله نخست ۳ گزینه و در گام بعد ۱۰ گزینه دیگر به وزارت کشور معرفی کرد که منتظر هستیم ببینیم هیئت دولت کدام یک از گزینه ها را به عنوان استاندار فارس بر می گزیند.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا  با بیان اینکه اینکه نمایندگان بدون توجه به اینکه گزینه ها از طرف چه کسی مطرح شده است؛ سعی کرده اند گزینه هایی که واجدالشرایط کسب کرسی استانداری هستند را به وزارت کشور معرفی کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دکتر پزشکیان ستادهای مختلفی در استان داشته است مجمع نمایندگان استان بدون توجه به گزینه هایی که از ستاد آقای پزشکیان معرفی شده است؛ اقدام به معرفی گزینه های خود کرده است که امکان دارد برخی گزینه های مجمع نمایندگان استان با گزینه های ستاد های آقای پزشکیان در فارس مشابه باشد.

عضو مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: نام آقای رشیدی کوچی در میان گزینه های مجمع نمایندگان استان نیست و اطلاعی از زمان دقیق انتخاب استاندار فارس ندارم.

به گزارش ایلنا، حالا باید دید آیا فردا چهارشنبه 18 مهرماه گزینه استانداری فارس توسط دولت بلاخره معرفی می شود یا گزینه های جدیدی برای تصدی این پست دوباره نقل محافل و فضای مجازی  می شوند؟

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز