خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک:

ساختمان‌های ناایمن اراک در کمیته تخصصی ایمنی با جدیت پیگیری می‌شوند

ساختمان‌های ناایمن اراک در کمیته تخصصی ایمنی با جدیت پیگیری می‌شوند
کد خبر : ۱۵۳۹۷۸۹

شهردار اراک گفت: بسیاری از ساختمان‌های عمومی و مراکز تجاری اراک که مربوط به پیش از انقلاب و یا ابتدای پیروزی انقلاب است و با روش‌های غیرمعمول ایجاد شده، از ایمنی لازم برخوردار نیستند. شاید این مراکز در زمانی که احداث شدند، استاندارد بوده‌اند، اما در حال حاضر دیگر از ایمنی لازم برخوردار نیستند و تمامی آنها در کمیته تخصصی ایمنی با جدیت پیگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی و در راستای اطلاع‌رسانی نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی، افزود: ساختمان‌هایی در شهر اراک وجود دارند که مشکل سیم‌کشی و تأسیسات دارند و امکان ایمن‌سازی آنها وجود دارد. اما بسیاری از این ساختمان‌ها باید تخریب شود و با کوچکترین لرزش ممکن است دچار آسیب شوند.

وی به موضوع قوانین و مقررات ایمنی ساختمان‌ها اشاره کرده و ادامه داد: با پیشرفت شهرها و تکنولوژی‌های جدید علم، هنر و صنعت ساختمان‌سازی، این بخش جزء فعالیت‌های تولیدی شده است. تکنیک‌های ساختمان‌سازی و شرایط بهره‌برداران ساختمان با گذشته متفاوت شده و در این راستا باید رعایت مسائل ایمنی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد. چرا که مبحث سوم قانون و مقررات ساختمان از اهمیت ویژه برخوردار است.

شهردار اراک به مأموریت‌های شهرداری و سازمان آتش‌نشانی در حوزه مقررات ایمنی ساختمان‌ها اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: شهرداری‌ها به ویژه سازمان آتش‌نشانی بحث توجه به مقررات ایمنی ساختمان‌ها را برعهده دارند و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود. در مسیر ساختمان‌سازی که منجر به شهرسازی و محله‌سازی می‌شود باید مقررات آن رعایت شود و در این راستا باید تأییدیه از آتش‌نشانی اخذ گردد.

محمودی به موضوع صدور موارد اتمام بنا و تأییدیه نقشه‌ها اشاره داشته و تصریح کرد: در بازه زمانی 7 مهر ماه سال گذشته تا 7 مهر ماه سال جاری، 94 مورد اتمام بنا به وسعت 234 هزار 759 مترمربع، صادر شده است. در این بازه زمانی 140 مورد تأیید نقشه به میزان 536 هزار و 215 مترمربع و همچنین 253 مورد تأیید اولیه نقشه به وسعت یک میلیون و 193 هزار و 955 مترمربع انجام شده است.

وی از برگزاری نخستین نشست تخصصی ملی آتش‌نشانی و ایمنی و میزبانی شهر اراک از این نشست خبر داده و در این خصوص بیان داشت: این همایش 18 و 19 مهر ماه سال جاری با حضور رؤسا و معاونین آتش‌نشانی مراکز استان‌های کشور در هتل امیرکبیر شهر اراک برگزار می‌شود. تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شده تا این نشست تخصصی به بهترین شیوه در اراک برگزار شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک نیز در این جلسه به تعداد نیروها و ایستگاه‌های آتش‌نشانی این مجموعه اشاره کرده و گفت: 232 نفر نیروی آتش‌نشانی در این سازمان فعالیت دارند که 184 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند. 12 ایستگاه فعال آتش‌نشانی در اراک وجود دارد، یک ایستگاه در شهرک کوثر در حال ایجاد است و یک ایستگاه مادر نیز آماده کلنگ‌زنی در خیابان طالقانی است.

مجتبی خراجی به مأموریت‌های انجام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اشاره داشته و افزود: این مجموعه در بازه زمانی یک سال گذشته 1081 مورد خدمات ارائه کرده است. از 7 مهر ماه سال گذشته تا 7 مهر ماه سال جاری 9791 مورد اطفای حریق، کنترل و ایمن‌سازی حریق توسط این مجموعه صورت گرفته است. همچنین 1690 مورد نیز حوادث پوشش داده شده که بیشتر آنها جاده‌ای بوده است.

وی به موضوع ارائه آموزش‌های حوزه آتش‌نشانی در سطح مدارس شهر اراک اشاره کرده و در این خصوص ادامه داد: در بازه زمانی 7 مهر ماه سال گذشته تا 7 مهر ماه سال جاری، آموزش‌های مرتبط با آتش‌نشانی، ایمنی و پیشگیری در 126 مدرسه شهر اراک ارائه شده است. نیروهای آتش‌نشان این سازمان از 7 مهر ماه سال جاری تاکنون روزانه به طور متوسط در 2 مدرسه حضور یافتند و آموزش‌های لازم را ارائه دادند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز