خبرگزاری کار ایران

گلایه های شهردار شیراز در صحن شورای شهر؛

مدیرانی که قبلا ترک فعل داشته اند؛ امروز منتقد تونل ملل و مترو از جلو حافظیه هستند/ مگر مترو از کنار بازار وکیل و زندیه رد نشده است؟

مدیرانی که قبلا ترک فعل داشته اند؛ امروز منتقد تونل ملل و مترو از جلو حافظیه هستند/ مگر  مترو از کنار بازار وکیل و زندیه رد نشده است؟
کد خبر : ۱۵۳۹۲۹۶

اگر کار عمرانی نکرده بودیم امروز باید پاسخگو می شدیم

شهردار شیراز گفت: متاسفانه زمانی که در شهر کار عمرانی انجام می شود عده ای بی مسئولیت و افرادی که قبلا ترک فعل داشته اند امروز گلایه مند اجرای تونل ملل و رد شدن مترو از جلو حافظیه هستند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن اسدی امروز 15 مهرماه در صحن علنی شورای شهر شیراز در پاسخ به گلایه ها از عبور مترو در نزدیکی حافظیه عنوان کرد: مگر همین مترو از کنار بازار وکیل و زندیه رد نشده است و همه اینها میراثی و تاریخی نیستند؛ این چه کاری است که وقتی می خواهیم کاری را انجام گیرد مقابلت می ایستند.

وی افزود: یا در موردی دیگری برای اجرای تله کابین گفته می شود تخریب محیط زیست دارند در حالی که در همه شهرها و کشورها تله کابین اجرا شده است. 

هر کاری در شهرداری  براساس ردیف های بودجه و آیین نامه ها است

اسدی همچنین در خصوص نگرانی ها از اجرای پروژه ها مبنی بر بدهکار کردن شهرداری گفت: هر کاری که در شهرداری می شود براساس ردیف های بودجه و آیین نامه ها است و تسهیلات و وام ها براساس بودجه است و هیچ انحراف منفی نداشته ایم و انحراف ما مثبت بوده است وی افزود: سال گذشته که سهم ما 6 درصد بوده است انحراف منفی نداشته ایم و حتی ازکل ردیف تسهیلات بانکی استفاده نکرده ایم و نگرانی ها بابت بدهکار کردن شهرداری وجود ندارد.

اگر کار عمرانی نکرده بودیم باید پاسخگو می بودیم

شهردار شیراز در خصوص اینکه ریاست شورا اعلام کردند عمدتا اقدامات شهرداری عمرانی است و کارهای فرهنگی کمتر شده است نیز گفت: اگر این شهر پر از رویداد و مناسبت باشد اما کار عمرانی نکنیم یعنی هیچ کاری نکرده ایم و اگر امروز ما کار عمرانی نکرده بودیم باید پاسخگو می بودیم.

اسدی افزود: کارهای غیرعمرانی ما بخشی عمرانی است و اگر چه پل، تقاطع و خیابان و... نیست، مواردی مانند فرهنگسرای معلولین، پردیس سینمایی امینن تارخ، مرکز آموزش شهروند، سالن همایش شهرداری، مجموعه اقامتی کوهستان دراک، پارک آبی، سالن آمفی تئاتر روباز، مسیرهای دوچرخه ، اسفالت مدارس و... بخشی از اقدامات عمرانی و فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اربعین در مرز شلمچه، ایونت ها و رویدادها مانند شبهای پرستاره، مساعدت ها در حوزه های ورزشی، مساعدت در مناسبت ها و تجلیل از اقشار مختلف بخشی از آن است.

اسدی بیان کرد: در حوزه ترافیک اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده است تورها واتوبوس های دربستی نیز در اختیار مناسبت ها گذاشته می شود و امروز شهرداری وشورا مناسبت های روز ارتش، روز دانشاموز، اربعین، روز اعتکاف و... فضای تبلیغاتی را در بدنه اتوبوس انجام میدهد و این موارد یک درصد از اقدامات غیرعمرانی شهرداری است و مباحث گفته شده از  روی ناآگاهی است.

وی  با اشاره به اینکه  بعد از یک سال انتظار توانستیم به عنوان طلایه داران گردشگری مثلث گردشگری را به نتیجه برساینم، اضافه کرد: در سال 1402 شهرداری شیراز در جشنواره شهید رجایی مقام نخست آورد که در ارزیابی منصفانه شهرداری شیراز به عنوان  دستگاه برتر انتخاب شد.

اسدی یادآور شد: یادواره شهدای شهرداری در روز پنجشنبه نیز به همراه افتتاح تعدادی از پروژه های شهری افتتاح خواهد شد.

وی با گلایه از ورود کامیون به نقاط شهری نیز گفت: این موضوع را بارها به استانداری اعلام کردیم و در ورودی های شیراز خودروهای مردم را در لابلای این کامیون ها برای تردد گیر می کنند و هر لحظه می تواند حادثه آفرین باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز