خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی استان:

بیش از 45 هزار تن محصولات کشاورزی در قزوین خرید تضمینی شد

بیش از 45 هزار تن محصولات کشاورزی در قزوین خرید تضمینی شد
کد خبر : ۱۵۳۹۱۸۱

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به خرید توافقی بیش از 346 هزار تن محصولات کشاورزی در یک سال گذشته گفت: خرید بیش از 45 هزار و 511 تن گندم و 3 هزار و 846 تن کلزا از جمله این محصولات هستند.

به گزارش ایلنا، شهرام رحمانی از جذب تسهیلات تکلیفی و غیرتکلیفی بیش از 139 میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال گذشته خبر داد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: در این مدت 438 هزار و 199  تن انواع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور از طریق شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

این مسئول همچنین به توزیع 47 هزار و 278 تن آرد و 35 میلیون و 124 هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل و گاز در بین روستائیان و بهره‌برداران استان اشاره کرد.

وی از حسابرسی سالیانه و عملیاتی 114 اتحادیه و شرکت تعاونی در سال گذشته خبر داد و گفت: حسابرسی سالیانه و عملیاتی از اتحادیه‌ها، شرکت‌های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و زنان استان قزوین به منظور مشخص شدن عملیات مالی شبکه،  انجام می‌شود.

توزیع بیش از 43 هزار تن انواع کودهای شیمیایی

رحمانی با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران، اعلام کرد: 43 هزار و 357 تن انواع کودهای شیمیایی، آلی و ریزمغذی در این مدت توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی از تامین و توزیع 19 هزار و 554 لیتر سموم شیمیایی در این مدت خبر داد و اظهار کرد: سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب و قیمت مصوب توسط شبکه تعاون روستایی توزیع می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان، اعلام کرد: در سال گذشته 5 هزار و 266 تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

وی بیان کرد:  در یک سال گذشته بیش از دو هزار فقره پروانه فعالیت کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی استان صادر و تمدید شده است.

آموزش 463 نفر از اعضای شبکه تعاون روستایی قزوین

رحمانی از آموزش 463 نفر روز  اعضاء و ارکان شبکه تعاون روستایی در این مدت خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی در قالب اجرای برنامه‌های ابلاغی دفتر توسعه و آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شده است.

این مسئول یاد آور شد : همچنین ساماندهی مجامع 67 تعاونی و اتحادیه‌های روستایی و کشاورزی، معرفی 5 تعاونی و تشکل‌های نمونه و برتر، برنامه پذیر کردن شرکت‌ها و اتحادیه‌ها و ارزشیابی 67 شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی، زنان و تولید توسط اداره آموزش تعاون روستایی استان قزوین صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز